Lurer på å selge go`- sykkelen ??

Idag kom telefonen jeg lenge har fryktet – en som vil kjøpe motorsykkelen min. Selveste go`-sykkelen. Som jeg så stilig har avertert på Finn.no til en ublu pris med hentydning til ekstrautstyr, komfort og det ene med det andre.  «Jada», sa mannen – «je tar`n».  Det ble nok stille vel lenge – for han spurte forsiktig » An e te salg, sjø?». Trønder-vestlending må vite.  Tilslutt måtte jeg jo innrømme at annonsen ikke var kommet inn på Finn.no helt av seg selv. Og nå begynner kvalene igjen. Jeg er nemlig ikke god på det å selge egne ting. Jeg kjøper lettere enn jeg selger Også forsøker jeg å innbille underbevisstheten at ungdommen forsvinner, kjøregleden, gleden av å vaske, stelle – se seg selv i vindusrutene når du kjører om sommeren. Ja, i det hele tatt – det som pr. definisjon blir satt til å være MC-glede.

Men er egentlige kvalene rotfestet i virkelige kjøregleder – eller er det en tapt ungdomsdrøm man fremdeles klamrer seg til – selv i en alder over 40år. Kanskje 40-års krisa. Jiiizes… nope ! Det er det ikke. Jeg er faktisk mer tilbøyelig til å tro at dette dreier seg om jaget etter å være individuell – være egen og faktisk se ut som om man har en hobby.

For det er vel en hobby da – skru og mekke ? Døh ! Kjøper man en ny sykkel, og har teknisk innsikt på høyde med en 4-åring – ikke er vant til å bli møkkete på henda – DA SKRUR MAN IKKE !.  Og skulle behovet melde seg – så selges sykkelen.

Hvorfor da i det hele tatt gidde hele sykkel-greia ? Til sommeren er sykkelen 2 år – kjørt litt over 6.000 km – vasket ca 48 ganger – altså nesten hver 15. mil. Polert med dyreste polèrvoks, bruker beste bensinen, oljen, utstyret. Sammensatt av japanske originaldeler,  påkostet amerikansk sal, nye vindskjermer og med varme i holker og vesker store nok til å bli med i Paris/Dakar.

Neste helg kommer mannen. Skal få se på sykkelen. Har jeg lovet ham sykkelen. Ja, det har jeg. Men selger jeg den – det vites på det nåværende tidspunkt ikke.

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

