MC-Messe på Lillestrøm 6-8 mars – yoho !!

mc-1

Så nærmer årets store MC-messe seg på Lillestrøm. den 6-8 mars må nok turen gå veien for meg også – tenker nok å få med unge Nilsen, som nok også iår skal prøvesitte det meste på 2 hjul. Det er ikke godt å si hva årets messe vil bringe, spesielt med tanke på disse finanskriser. Nyheter er det nok av – fra alle kanter av verden. Fra brukssykler til racere, til mer fremtidsrettede pilotprosjekter som nok ikke kommer på veiene helt med det første.

Jeg håper det iår vil være større muligheter til messetilbud – med kjøreutstyr, hansker, hjelmer m.m  – her var ikke utvalget stor ifjor.

Hvilke sykler er mest interessante – det er bortimot nesten alle. Man får tips og ideer på løsninger, tips for å stelle sykkelen, utstyre den, shine den og i det hele tatt. Litt kaffe og ei vaffel hører med. Høres dette riktig gammel-mannsk ut, så har du rett. Aldersgjennomsnittet på denne messen er ikke svært lavt, og slik må det være. Om snittet synker og ulykkene dermed øker – vil det å kjøre motorsykkel i dette landet snart bli forbudt. Det er fullt mulig å kjøre fornuftig – det er morsomt for det !.

Hvilke planer har jeg iår  ? Om det lar seg gjøre å besøke messen, er det klart at endel av disse leverandørene av tekniske dippedutter man kan feste på sykkelen for å øke komforten, er svært ettertraktet. Suzuki skal jeg besøke – i år heller ! Må nok innom BMW og ikke minst Honda.

Varadero er sjefsykkelen for en gammel mann som meg. En som skal sitte riktig, har ei porselensrumpe som får vondt om det er vanndråper på setet – en som trenger å ha med seg skift, pc, papirer, regntøy, 2 par hansker, lån, gps og kjedespray på hver eneste tur. Da må man ha en slik jeg har, eller allerhelst en Varadero(skrev han med drømmende øyne). Her følger litt spec for de som går i sykkel-tanker !

 

                                    dl650x

DL 650 V-Strom – her et bilde av en tilsvarende sykkel.

Horsepower (bhp): N/A bhp
Torque (Ft Lbs): N/A lbs
Redline RPM: N/A RPM

Body Material: Plastic
Frame: Aluminum
Hand Grip Material: Rubber
Transmission
Number Of Speeds: 6
Transmission Brands: N/A Transmission Types: Manual
Speedometer: Standard Tachometer: Standard
Fuel Level Warning: Standard Rear Wheel Diameter: 17
Front Wheel Width (in): 2.5 Rear Wheel Width (in): 4
Tank Bag: Not Available Saddle Bag(s): Not Available
Front Caliper Pistons: 2 Rear Caliper Pistons: 1
Front Suspension Type: Telescopic Fork
Rear Suspension Type: Twin Sided Swing Arm
Seat Height (mm): 820
Seat Material: Vinyl
Seat Type: One-Piece
Fuel Capacity (gal): 5.8
Number Of Speakers: N/A
Adjustable Handlebars: Not Available

 

honda_xl1000v-varadero-2007_011

Make Model

Honda XL 1000V Varadero ABS

Year

2007

Engine

Liquid cooled, four stroke, 90°V-twin cylinder, DOHC, 4 valves per cylinder.

Capacity

996
Bore x Stroke 98 x 66 mm
Compression Ratio 9.8:1

Induction

PGM-Fi electronic fuel-injection with two 42mm throttle bodies.

Ignition  /  Starting

Computer-controlled digital transistorised with electronic advance  /  electric
Clutch Cable-operated multiplate wet clutch.

Max Power

94 hp 69 KW @  8000 rpm

Max Torque

99 Nm @ 6000 rpm

Transmission  /  Drive

6 Speed  /  chain

Front Suspension

43mm telescopic fork, 155mm wheel travel

Rear Suspension

Pro-Link with spring preload damper, rebound damping adjustable, 145mm wheel travel

Front Brakes

2x 296mm discs 3 piston calipers

Rear Brakes

Single 256mm disc 3 piston caliper

Front Tyre

110/80 R19

Rear Tyre

150/70 R17
Seat Height 838 mm

Dry-Weight

235 kg

Fuel Capacity

25 Litres

Consumption  average

16.0 km/lit

Standing ¼ Mile  

12.4 sec / 171.8  km/h
Standing 0 – 1000m 24.8 sec / 192.4 km/h

Top Speed

211.5 km/h
Reviews Honda Varadero XL1000 V  /  1000ps  /  Motorfreaks.nl  /   Motosolo

 

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s