Niks mer triviell-blogging !

For en fantastisk dag. Det er fredag, det er helg – været er flott, vi har spist reker og drukket øl og rødvin(reker går fint til rødvin).  Imorgen er det lørdag(ingen bombe at den kommer etter fredag?) og da kommer den potensielle kjøperen på besøk av sykkelen. God-sykkelen – tiden er kommet. Det sjebnesvangre øyeblikket der avgjørelsen må taes og resultatet kan blir at jeg enten ender opp med å 1) Selge og bli ferdig med sykkel-historien  eller 2) Ikke selge. Nr. 1 kan ende med ytterligere to alternative kvaler: 1) Kjøpe ny og bruke minimum 3 måneder på jobben(det haster med Mjøsa Rundt,  Sommertur med sykkelen og gode fine sveipende turer til og fra jobb når været tillater det eller 2) legge motorsykkel-mytene og drømmene  død, ta penger og nåværende eksisterende Audi A3 og kjøpe ny bil og bli voksen. The time will show. Ingen vet hvor haren har hoppet.

Så kommer lørdags-kvelden  – sneipen leveres til svigers(og det gleder han seg til). Mor og far ut på byen med gode venner – konserter, snø, minusgrader og øl i Drammen. Det blir koselig. Søndag: Sove lenge – fri for barn. Håper snøen er gått(heldig da vel) – rolig søndag(that will be the day). Stort sett – frihelg er  good ! Sånn er det bare. Jo eldre jeg blir, jo bedre blir det. Er det et dårlig tegn ? Garantert. Men ikke mye jeg får gjort med det å bli gammel. Alternativet er mye verre.

Naboen har kjøpt snøscooter. Tøft. Får sikkert prøve snart(hint). Det er kveld. Flott greier. Ha en fin kveld.

Det er rart – jeg har nå lest gjennom omtrent 412 blogger og rundt 300 av disse er slike fortellinger som står over. Hva har jeg gjort idag, og hva skal jeg gjøre imorgen. Ikke super-interessant og slett ikke noe man har ønsker om å bli veldig flink til. Litt sånn fjortis-blogging. Dog skal det sies at man kan ikke kan være dagsaktuell hver dag uten å være jounalist(å få betalt for det). All respekt for journalister som skal skrive og mene noe hver dag.

Det blir etterhvert endel lesere på denne bloggen – hver dag faktisk – og det må vel bety en av to ting. Enten skriver jeg om ting som veldig mange er opptatt av – eller så har jeg lesere som er trofaste og leser hva jeg skriver uansett hva skriver. Selvinnsikt er noe ordentlig herk. Så bra er det ikke. Dette er første og siste gangen jeg skal bedrive fjortis-blogging. Jeg lover. Fra idag skal jeg aldri skrive om supertrivielle ting som ikke opptar andre enn fjortiser, jeg skal ikke plage andre med saker som skjer hver dag, men heller vie min tid til å opplyse – på en konstruktiv måte – visdom og kunnskap – som voksne mennesker har en viss mulighet for å synes er interessante.

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

