RIP – kjære V-Strom

100720072

Ringen er sluttet. Drømmesykkelen er nå solgt. De siste ukers kvaler er endelig over. Valget er tatt og det er deilig !

Jeg er rimelig sikker på at min tid som motorsyklist nå endelig er over. Den innbilte følelsen av at det å kjøre motorsykkel stammer fra min tid som motorsyklist i ungdommen. Da følte man frihets-følelsen og satte pris på vinden i håret, svingene og alt det som motorsykkel fører med seg. Den følelsen klarer du bare å klamre deg til i noen få år når du nærmer deg «satt» alder. Jeg har egentlig aldri klart det. Følelsen av å ha motorsykkel, er egentlig bedre enn selve kjøringen. Når jeg nå konkluderer med at alt det som de fleste ihuga motorsyklister elsker ved å kjøre motorsykkel – egentlig ikke gjelder for meg. Da er det relativt mange gode grunner til å ikke ha motorsykkel. Det er mye styr med klesskifter, det er kaldt, det er farlig, det er dyrt, man får ikke brukt det så mye som man skulle ønske. Ja, i det hele tatt.

Sykkelen ble solgt idag, til en godt voksen mann fra Porsgrunn. Sykkelen blir stående til snøen går – alle var fornøyde. Mjøsa Rundt og motorsykkel-tur til Danmark blir avlyst og jeg konkluderer med at min tid som motorsyklist er forbi.

Ringen er sluttet og det er med begeistring jeg nå rydder plass til andre sysler.

RIP

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

