Verdens beste bokser !

Den jenta er tøff – verdensmester i kvinne-boksing er ikke for hvem-som-helst. Godt gjort !
Cecilia Brækhus ble lørdag verdensmester i boksing ved å slå danske Vinni Skovgaard 3-0 i kamp om WBA- og WBC-tittelen i weltervekt. un er dermed Norges første verdensmester i et av de «ordentlige» proffbokseforbundene. Hun tok en klar seier og ble utropt til vinner med dommerstemmene 98-92, 96-94 og 96-94. Brækhus tok kontroll fra start og var aldri truet. – Jeg følte at jeg hadde kontroll, men Vinni var tøff. Jeg måtte slite for å holde konsentrasjonen gjennom ti knallharde runder, men jeg ville ha dette beltet for alt i verden, sa Brækhus til NTB. – Jeg er fantastisk fornøyd med at jeg har det. Jeg var aldri under spesielt press, og hun traff meg ikke ordentlig en eneste gang. Tårene kom da Brækhus ble minnet om at hun er Norges første ordentlige verdensmester i boksing.

boksing__br_khus_ti_740171x

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

