Å kommunisere med engler

engler1Jo mer jeg tenker på engler, jo bedre blir det. Jeg har faktisk sett og hørt mennesker jeg kjenner som sier de har snakket med engler. Disse menneskene er ressursterke, intelligente(tror jeg) og bruker ikke narkotika av noe slag. Da tenker jeg mitt.

 

 

 

Valgene er ikke mange her, og jeg må bruke elimineringsmetoden for å komme frem til et standpunkt i saken.

1. Har de snakket med en engel – i så tilfelle hvordan vet de at det er en engel ?

2. Tror de at det er en engel de har snakket med – om ikke, hvem har de så snakket med ?

3. Om de tror det er en engel, og det ikke er det – hva betyr dette ?

4. Tror de selv at det er en engel de har snakket med ?

5. Om de ikke har snakket med en engel, og heller ikke tror på at det er en engel, men allikevel sier at så er tilfellet – hvorfor gjør de det ?

Tenker også på om de faktisk har snakket med de andre medhjelperne. Englene er guds hjelpere(stemmer ikke det i fohold til den store boka ?). Hva om Djevelen også har hjelpere ? Heretter kalt jævlunger. Hva om englene egentlig ikke er engler, men jævlunger – uten at vi vet det ? Nei, vi hadde nok sett forskjell. Om ikke annet hadde de sikkert opplyst om det under samtalen.

engel-2

Hva sier så englene  ? Ønsker de å diskutere, fremføre et budskap, synge, kjefte, lese et dikt eller bare ha den gode samtalen ? Om så er tilfellet at vi faktisk ikke har snakket med en engel – eller at noe slikt faktisk ikke eksisterer – hva da med budskapet vi føler vi har mottatt ? Er det stemmer i hodet ? Kanskje det er illusjoner eller andre skikkelser – kanskje en hjelper eller to, vetter, nisser og dverger. Var det vetter eller votter ? Sikkert ikke votter. Jeg er fryktelig i tvil om hva jeg skal tro. Ikke at jeg på noen måte tror at noen har snakket med engler – fordi de er jeg helt 100% sikker på ikke finnes. Jeg er mer i tvil om hvorfor de tror de har snakket med engler. Det kan jo hende det hele er en misforståelse ?

De har kanskje hørt uttrykket «en engel i blandt oss» eller «hun er jo en engel da».  For å understreke dette med en gang: Dette er bare en talemåte – en måte å si noe på som faktisk ikke må tolkes bokstavlig. Det betyr ikke at vi mener det er en «engel» i blandt oss – bare at noen er snille og greie og så ordentlige at de fortjener betegnelsen engel.

 

 

 

Så det vanskeligste. La oss si at det ikke finnes engler. De som opplyser om å ha snakket med engler, tror heller ikke at det finnes engler og de har dermed ikke pratet med noen. De sier bare at de har gjort det.  Hvorfor ?

Og hvor går grensen før vi andre synes dette går fullstendig av skaftet ? Hva om de hadde sagt at de hadde pratet med en jævlunge(jævelens medhjelper), hadde vi da ringt til politiet og grublet på kirkebrenning og det som verre er ? Hva om de sa at de hadde pratet med dyrene ? Hadde vi da tenkt psykiatrisk avdeling eller Lars Monsen ? Hva med solen eller månen, eller Galhøpiggen eller havet ? Hvor i all verden går grensen før vi helt og holdent kaller det hele for åpenbart tull og tøys.

Hvorfor bløffe på seg å ha snakket med en engel, når dette får en til å fremstå rimelig tvilsom i 100% av tilfellene ? Fordi dette er helt usannsynlig, må vi faktisk tro at vedkommende faktisk har pratet med en engel. Å nei du…. det går ikke for min del. Jeg tror de ønsker oppmerksomhet så sterkt at vurderingsevnen fullstendig har sviktet. Det er beklagelig – ikke minst om jeg tar feil med hensyn til engler. Jeg sier de ikke finnes,  også får jeg vel englestraffen en vakker dag når alle kommer ned. Fordi de bor vel oppi himmelen ennå, om dem ikke har flyttet ned allerede.

Who knows ?

Forresten – om noen skulle ha lyst til å sjekke ut engleskoler:

PRINSESSE MÄRTHA LOUISE

http://www.astarte-education.com/astarte.html

http://www.astarte-education.com/astarte.html

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article306195.ece

 

dianahome

http://www.dianacooperschool.com/

http://www.nrk.no/magasin/humor/1.3217953

http://neurology.health-cares.net/hallucination-causes.php

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

