Vårtegn i Lier

150320091000

Vinterens første vårtegn har kommet. Plantasjen har satt fram grillutstyret i butikken. Og det var på tide. Idag er det jo 5 grader ute og solskinn. Tilbud på hageputer, grill, tennveske i harmonisk samvær med gule lys og påske-rekvisita.

Hageutstyr – blinker imot deg og varsler om en vår bestående av høytrykkspyling, beising, olje, plen, frø, koblinger, plenfrø og gressklipp.

Jeg kjenner egentlig ikke jeg gleder meg til det nå. Det skal bli moro å være ute igjen, men jeg er ikke mentalt klar for våren ennå. Snøen er her og det er bare tilfeldighetet som gjør at vi får vårstemningen. Imorgen kommer snøfillene igjen – frost og elendighet. Det er ikke vits i å pakke bort snøfresen ennå. Skifte til sommerdekk kan du bare drømme om.

 

 

 

 

150320091008

Også er det masse folk ute for å å handle. De kjøper planter, de kjøper et gryende håp om at våren kommer tilbake, slik den gjorde ifjor. Vi hamstret rimelig hageputer til Hammocken, lyspærer og planter.

Det er rart å gå rundt å fundere på hvorfor folk bruker tid på Plantasjen en søndags ettermiddag. Vi var der i påvente av avslutningen på en barnebursdag og jeg føler selv det er en god unnskyldning. Men begriper ikke hva som er så morsomt med det hele.

Gå å kikke – uten nødvendigvis å ha bruk for noe – ikke er det billig og ikke særlig spennende. Men det kommer selvfølgelig an på hvilke interesser en har.

 

 

 

 

 

150320091007

«Finn fram vårfølelsen – nå innreder vi ute !»

Akkurat som om vårfølelsen var noe jeg gikk å gjemte på for å ta fram når det passet. Men det skal være sagt, at de lykkes med sitt budskapet. Å vandre rundt i varme Plantasjen, et drivhus fullt av vår-ting, på en solfylt dag – gjør sitt til at man kan fornemme å gå i t-skjorte igjen, fornemme lukten av nyslått gress og fargen grønn.

Ikke skulle jeg tro at jeg lengter etter lys – lysere om morgenen og bedre om kvelden.

 

 

 

 

 

 

Hvordan er det egentlig i Lier idag – 5 grader og sol, snøsmelt og sildring av vann i hver eneste takrenne. Men det skiller bare 5 grader, det er ikke hensiktsmessig å ta ut hagemøblene helt ennå. Det er isfiske og lykken ved å sitte i solveggen a la påskefjellet som kan lokke.

1503200910361503200910401150320091041150320091044

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Vårtegn i Lier

  1. veronica365 sier:

    🙂 Jeg gleder meg og skjønner HELT hva 5 pluss kan frembringe av vårfølelse! Tør påstå jeg har den i lomma hele vinteren! Bare veier bare gjør det for meg!! 🙂 Jippi!!! nekter snø i morra!

Legg igjen en kommentar

