Microsoft – go home !

Jeg er så lei av Microsoft-produkter at det er like før jeg tørner. Aldri i livet er det laget noe så viktig så dårlig. Tusenvis – ja, millioner av hjem og arbeidsplasser er infisert av programvare så dårlig laget at det i normale tilfeller ville medført politianmeldelse. Restart, trykk ctrl,alt,delete, restart maskinen, driver mangler, tanking av maskin, filmangler, det henger, det dirrer – og det er alltid – og jeg mener ALLTID – samme svaret: MICROSOFT !

Det har blitt skrevet tusenvis av artikler om hvor dårlig håndverk Microsoft leverer – men har vi noe valg ? Etterhvert har det kommet alternativer – men ikke reelle. Man skal være sjeleglad for at ikke Microsoft lager fly, tog, borerigger, atomraketter mv – da ville verden gått under iløpet av første lanseringen.

Feil i Live Messenger, Xp, feil med Windows memory diagnostic, feil i registeret,  – jeg blir gærn !

Uansett hvem jeg spør – av brukerstøtte og kvalifisert personell – er svaret det samme. Det er Windows som ikke takler tingene sine slik den skal. Mange ganger når problemer oppstår, får jeg også det kryptiske svaret: Slik er det bare noen ganger ? Kan du tenke deg om Volvo eller Toyota gav samme svaret når bremsene ikke virker – «sånn er det bare noen ganger» – eller Norwegian når vingene ramler av – «sånn hender, slikt må man regne med – trykk ctrl/alt/delete – så får du nytt liv »

Hvor mange penger har ikke Microsoft kostet samfunnet av tid, irritasjon, kortere levealder, hjerteinfarkt og trillioner av kroner i tapt arbeidstid. Det hjelper ikke at de har det systemet vi må bruke – vi betaler jo for møkka ! (imorgen får jeg sikkert virus, fordi jeg klager så fælt ?)

Det nytter ikke melde dem, innrapportere dem eller noe – for det er ikke en kjeft som skjønner hvordan det skal være – Norsk standard kan du bare gi blaffen i – eksisterer ikke i den kryptiske dataverden. – Er det bare meg som er ei kløne – ikke sjanse i verden ! Nå har jeg tastet meg gjennom siden den første Amiga maskinen, programmert, testet, lest og skrevet kryptiske kommandoer i dos, gjennomgått årevis med irritasjoner gjennom Windows 95, 97,2000, xp, vista og en rekke andre innimellom disse. Gjennomgått sakene fra Netscape til explorer – samme møkka alt i hop. Joda, det virker – men det er jaggu meg tider det ikke virker også !

Denne programvaren som nå suser i maskinen min er samme standarden – den sender sikkert sine advarsler til storebror Gates om at nå er kritikken også starten på denne siden av Norge – som forøvrig resten av verden.  Jeg gleder meg til den dagen en konkurrent virkelig kan komme med alternative løsninger – like i pris, men til langt høyere kvalitet. Skal jeg kjøpe en Mac ? Det er jaggu ikke langt unna – men jeg må nok innom programvaren til Microsoft like forbanna !

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Microsoft – go home !

  1. microsoft sier:

    supert innlegg. Helt enig

  2. sunde sier:

    🙂 Kanskje jeg prøver

  3. Bjørn Gunnar Lindalen sier:

    Prøv Linux http://www.linux.no/
    Det finnes også mye gratis programvare på nett http://sourceforge.net/
    http://www.idg.no/kunnskapssenter/programvare/article12128.ece

    Dette er bare noe av det som finnes. Ingen grunn til og sponse Microsoft:-)

  4. nitapus sier:

    Mac er tingen shø 😉 anbefales på det varmeste hvis du er lei av alt tullet som kommer med windos, men etter å ha eid mac en stund på meg innrømme at jeg faktisk savner noe av det tullet….

Legg igjen en kommentar

