Litt dagboks-blogg fra meg

Man kan merke at det er påske, langt færre lesere på bloggen enn til vanlig. På Twitter er det allikevel aktivitet, men da fra politikere som ønsker å benytte påsken til billig markedsføring – 140 tegn på å markedsføre seg på er ikke mye. Men noen klarer det. Jeg leser om Aker-sagaen, om en styrerepresentant engasjert fra Staten som ikke har gjort hjemmeleksen sin, rapportert noe hun ikke har forstått og fremstår nå som årets «egg» i næringslivet i Norge. Litt synd, fordi vi snakker om en representant som burde ha lang nok erfaring i hva som foregår. Og hun har sin medsammensvorne i Sylvia – tenk deg det da – selve Sylvia Brustad – altså Brustad-bua – en av mange merkesaker som folk flest ikke forsto vitsen med i det hele tatt. Kun butikker med lite nok kvadratmeter skulle få ha åpent på søndager. Vel, disse to damene mot hele Norges Kjell Inge Røkke. Jeg vet på forhånd hvem som vinner, nesten uansett hvem som vinner. Kjell Inge har gått på en smell før, spikret paller for et falsk båtførerbevis – men blir han tilgitt av befolkningen – ja, det gjør han. Fortjener han det ? Ikke godt å si, men han er en likandes kar, hvilket er mer enn man kan si om Sylvia og Kjøll. To furier som nok vil tape, uansett hvem som har rett. Skal bli moro å se om det blir rettsak, eller om Jens griper inn, kaller inn Kjell Inge på teppet og  forliker saken – skifter ut Sylvia og kaster Kjøll til ulvene og får Verdens største industri-mann på laget også frem til neste valg. Vel, den som venter på noe godt, venter ikke alene.

Jeg Twitter – eller prøver å «kvitre» på Twitter. Skjønner egentlig ikke poenget, ingen som svarer og man må følge med som en hauk, om man skal forstå hvilke av sine mange spørsmål, noen forsøker å svare på . Vel, Twitter har en fantastisk fordel fremfor mange andre saker på nettet – man kan «kvitre» fra mobiltelefonen. Det har jeg savnet – NOT ! Tenk så vasse rundt med den evindelige mobiltelefonen, for å «kvitre» rundt i det blå rommet(internett), uten å få noen form for svar. Man uttrykker seg da, men det virker litt meningsløst. Sender man en teksmelding, så forventer man å få svar iløpet av rimelig tid. Sender man en «kvitring», vel.. så får vi se hva som skjer. Jeg skjønner det nok etterhvert.

Jeg har forsøkt meg på Myspace også – noe av det samme som Facebook, men litt annerledes. Jeg er så tilgjengelig at jeg ikke har tid til annet. Særlig ! Allikevel må jeg innrømme at blogging er mest interessant. Selvfølgelig er det moro å prate med gamle skolekamerater og mennesker du ikke har truffet på aldri det, men det tar slutt det også – vi bor langt unna hverandre og det er bare sporadiske «hei og hå» som brukes – og som selvfølgelig dør ut ettehvert.

Nå er det påske – om du ikke har skjønt det. Fantastisk å være hjemme i påsken. Ingenting fore annet enn å stelle hjemme og ute. Kanskje ta en tur på skogen, til Kruttjern eller rett og slett sitte ute i solen(når den er framme). Vi får se – har sett (jiiiizes – det slo meg at jeg skriver «dagboks-blogg», og det skal jo ikke jeg gjøre) Whitefang idag – om ulven og Jack Londons historie. Bøkene er bedre, men historiene kan ingen rokke ved. Alaska, vasking av gull, periode 1850 – 1900, ulv og hardbarket miljø. Fantastisk flott «feel-good» film som ikke krever det grann av hjernekapasitet for å forstå – i påsken passer det meg helt ypperlig. Ikke mer dagbok nå. Takk for meg og ha et riktig godt bad i marsipan, påskekyllinger og forhåpentligvis god vin. Vin er bra, enten det er sunt !

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

