Europris – butikken fra helvete !

Trampolinedag på Meren. Til Europris gikk turen – Henriette sin 10årige trampoline gikk i knestående i vinter. Kan jo skyldes at den for ørtende vinteren ble stående ute, og møtte vinteren fra helvete i sitt 10.år. Knekk i sveisen og bittelitt rust. Men den har gjort nytten. Inn på Europris gikk turen, med bange anelser for en stresset far med mobiltelefonen på øret, pc oppslått på passasjer-setet og Suv`en til mor som lastebil. Europris er en billig butikk. Varer, innredning, lokaler, ja til og med betjeningen er rimelig. Finne trampolinen derimot var ikke lett. Spesielt ikke når butikken er innredet som en engelsk hekke-labyrint. En stressa far(fremdeles med telefonen på øret), orker ikke engang tanken på å ikke finne det en skal ha umiddelbart. Men jeg måtte krype til korset, strenet bort til nærmeste menneske som så ut som om hadde en viktig oppgave i dette etablissementet.

«Trampoline uten nett»

14_round_trampoline1

 

«Hei, du skulle hatt peiling på hvor disse annonserte trampolinene ligger ?  Og eventuelt om nettet rundt kanten ligger i esken, eller om jeg må ta med det i tillegg ?»

Et måpende fjes så på meg. Jeg kunne formelig se hva han tenktet » Herregud .. enda en av disse som  ikke finner noe selv»… Etter møysommelig å komme seg opp fra knestående med sine ca. 110 kilo fordelt i midtregionen av kroppen, tørket han svetten på jakke-armen og pustet tungt. «joda, du finner dem der bort – og nettet tror jeg er med i pakken».

Tror ? Enten er den med i pakken, eller så er den ikke. Jeg kjører ikke tilbake når jeg oppdager at den ikke ligger i esken allikevel. Etter noen spørsmål, er det oppklart. Den ligger ikke i esken. Jeg skulle jo trengt ei tralle, men neida – de var alle opptatt grunnet varelevering. Hvordan skal jeg så få den med meg ? Ingen svar. Jeg løfter i ren og skjær forbannelse og legger den på en vaklevoren handletralle der 2 av 4 hjul virker – skjener mot kassene – drar ned en liten stabel med servietter – humrer for meg selv og tenker «håper du får vondt i ryggen når du må bøye deg for å plukke opp disse, din løk !». Vel framme i kassen kommer åpenbaring nr. 2 – det er ikke mer nett igjen – de er på vei ut av lastebilen og jeg må komme tilbake for å hente den i ettermiddag. Hyggelig som jeg er, takker jeg ok – mottar kvittering for betalt trampoline og nett og strever meg svett ut i bilen. 

  «Trampoline med nett»trampoline14

Ja, 76 kilo rørdeler av en trampoline skal på taket av Suv`en til mor. Får jeg ikke brokk nå, får jeg det aldri. Inn på Binders for å kjøpe tau(jada, hadde ikke planlagt dette særlig godt). Det var det ingen tau, finner noen gamle plastikkstropper og binder så bilen ser ut som den kommer fra et fruktmarked i India. 2 timer senere er jeg tilbake – med kun en tanke i hode: Trampoline-nett.

Men nei du ! Den gikk ikke. Var ikke på lastebilen allikevel, det nettet. Kommer på torsdag er meldingen.

En tanke slår meg – «kan jeg hente et slikt nett på andre Europris-butikker i området ?» Jada er svaret – men det blir fryktelig mye vanskelig med bytting av penger mellom butikkene, men de kan jo aller nådigst ringe dit om jeg absolutt vil det ? Nei, veit du hva – drit i hele nettet du, tenker jeg. Sier det ikke. Hyggelig igjen – jada, jeg stikker innom på torsdag.

Vel inne i bilen, slår det meg at jeg kan jo prøve allikevel – det er jo på veien nesten. Ringer Europris butikk nr. 2 i området og spør om det kan være et nett igjen hos dem ? Jada, mange nett her. «snakker vi da om sånt nett som er rundt trampolinen, som gjør at man ikke ramler av når man er uheldig ?». Ånei…åja…du tenker på et slikt nett ja ? (hvilket nett tenkte du på tro ?). Joda, de hadde faktisk sånn nett – et sånt som var avertert. « Er det da mulig at jeg kan hente et slikt hos deg, jeg har kvittering på betalt nett på Europris butikk nr. 1 ?»

Og da klarer Europris det igjen – «nei, det går nok ikke – du vet vi har ikke et system på sånt her i butikken»  Har ikke system nei, – fortell meg noe jeg ikke veit fra før. «Så det er ikke samme kjeden – jeg fikk nemlig motsatt beskjed fra den andre Europris-butikken nå nettopp – men det stemmer ikke det da eller ?» Svaret er nei, den andre butikken har ikke peiling og arbeidskollegaen vet ikke hva han snakker om. Ferdig med den saken.

Trampolinen var fin den – opp kom den, og veslesneipen hopper så han er helt svett. Litt mindre utgave, det skiller ikke mange centimeter. Men uten nett. Helt til torsdag. Jeg ser med gru fram på alt som kan skje på torsdag, for da må det jæ……….. nettet være kommet.

Så Europris er flotte greier. Men kanskje ikke mer å forvente. Service er noe man skal betale for. Og det gjorde ikke jeg.

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Europris – butikken fra helvete !

  1. Lena sier:

    eg har kjøpt min andre trampoline på europris, oppgraderte størrelsen me 1 meter, kjempe fornøyd me nr 1 og nr 2. god service i butikken, veldig hjelpsom og hyggelig, var med å kjøpte en på jysk, å d var ekstremt dårlig i forhold til europris. så er ikke enig me dere her 🙂

  2. Ronny sier:

    fantastisk bra, kjenner meg igjen her ja:)

  3. fdsf sier:

    du får det du betaler for

  4. jone sier:

    skikkeli godt ja, eg tenkte eg sko ha trampoline i hagen eg og, du gidde vel ikkje kjøpa ein for meg, siden du har erfaring me sånt 😉

  5. veronica365 sier:

    Ufattelig morsomt!!! 🙂 Lodde meg nesten i hjel!

  6. Joakim sier:

    Jeg må le litt, jeg føler med deg.

Legg igjen en kommentar

