Røkke klarte deg igjen

Fantastiske Røkke – han har klart det igjen. Han er beinhard, pågående og fokusert. Og jeg påstår han har befolkningen med seg. Jeg tror nok det norske folk synes han er en luring, og Staten fullstendig hjelpesløse i sin eiergjerning. Det er rart, hvordan Røkke – gang på gang – havner på beina igjen. Han er fornærmet, han er forbannet og han er bitter  – fordi han er mistenkeliggjort, uten at han selv mener at han har gjort noe galt.


Man kan selvfølgelig stille seg spørsmål om hva Røkke burde gjort, skjønt og tenkt når det gjelder både moral, forretningsetikk og sameierskap. Men Røkke er en forretningsmann med et bredt kontaktnett – og jeg er håper han er oppriktig når han sier at vil granske om han selv har gjort noe feil. Og at han aldri gir seg om det blir bevist at han har helt rett.


Det tror jeg faktisk han har. Brustad oppfører seg som man kan forvente – forsonende og med fokus på å finne løsninger. Jeg tror hennes karriere i regjeringen blir kortvarig.


 

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

