Exit Sponheim

stale-hovedbilde-med-caps11STAVANGER (Dagsavisen): Hele Venstres landsmøte holdt pusten. Hva skulle sjefen si? Blir det ja eller nei til EU?

Vingle-Petter Humlepung ! Enten er man for eller så er man mot. Man kan tvile, og ta et standpunkt, men da veier man for og mot. Ikke si ja, for så å si at jeg sier kanskje ja om noen år, om atte hvis atte dersom kanskje noe skulle inntreffe….. ?

Er dette måte å hente inn nødvendige velgere for å komme over sperregrensen. Venstre har 3,4 % av velgerne, og det er ikke det minste rart. Kanskje man kan slippe Sponheim og kompaniet hans etter valget – er heldig da vel ? Etter mitt syn tror jeg ikke dette hadde gjort noen ting. De har ikke påvirket norsk politikk nevneverdig de siste 20 årene, og kommer neppe til å gjøre det fremover heller.

Om resultatet fra TNS Gallup skulle vise seg å være likt etter valget, betyr dette at Lars Sponheim ikke blir gjenvalgt, og partiet ville fått 2 representanter på Stortinget. Nå tror jeg faktisk som Jan Simonsen sier i sin blogg at hadde det ikke vært for Sponheim, ville neppe Venstre eksistert den dag idag.

Jeg har hørt på talen til Sponheim idag, og det er klart for meg at de må finne på noe ordentlig lurt om de skal få flere velgere frem mot valget. I 2005 hadde Venstre 5,9 % av velgerne.  Jeg tipper de har langt færre ved neste valg. Lykke til, for det trenger du !

Les om Vampus Verden og hennes treffende meninger om Venstre-folk

– Jeg tror i mange år jeg har vært den største EU-tvileren, ikke bare i Venstre eller Norge, men i hele verden, sa Sponheim.

Hans EU-standpunkt var den store gulroten i talen. Endelig skulle venstrelederen komme ut av sin flerårige tankeboks, og lede partiet videre i Europadebatten. EU-saken er en av de få virkelige kampsakene på årets landsmøte. Landsmøtet er delt på midten.

VENSTRES LANDSMØTE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Folkeavstemning

Sponheim viftet med armene, snakket om følelsene sine, og sa ja takk, begge deler.

– Sannsynligheten er veldig stor for at jeg vil stemme ja i neste folkeavstemning, sa Sponheim.

Men ikke i neste stortingsperiode. Kanskje ikke den etter det heller, det kommer an på EUs forhold til Tyrkia, som Sponheim vil ha inn i EU, og om unionen kan spille en brobyggerrolle mot den muslimske verden.

Alt det Sponheim vet om Regjering, Røkke og andre konspirasjonsteorier

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

