ting er ikke bare bare lenger

Hvorfor i all verden kan ikke ting bare være slik det skal være. At ting er «bare bare»…. eller er det et uttrykk som brukes av spesielle folkegrupper i dette landet? Det er aldri noe som er bare bare. Eller lett, enkelt og slik det skal være. Lenger.

Ta noen eksempler:

Når man henter noe på Ikea eller forsåvidt hvilken som helst møbelbutikk, mangler akkurat den mest synlige delen for at møbelet skal sies ferdig eller kunne bli brukt ?

Når man går inn i dekkbutikken, og bestiller 195/65/15 dimensjon, og får til svar at dette var jo ukurant og må bestilles ?

Når det så er bestilt og skal bli ringt til når varen kommer – hva skjer ? Ikke noe, ikke en lyd – ingenting. Ringer opp igjen og purrer på varen og får svar at den er kommet ja, – bare kom å hent den du. Den har ligget her etpar dager den.

Aldri er noe «bare bare» .. lenger.

Eller når bredbåndsbredden skal måles i forhold til hva man egentlig betaler for. Jeg betaler for 2(en eller annen måleenhet) og får 1,5. Svaret på dette er jo at det er slik det er ? Akkurat som om jeg skulle forstå at 2 egentlig er 1,5 – logisk det eller ?

Når driveren til nettverkskortet plutselig er forsvunnet(hvor forsvinner det hen egentlig – iallefall ikke ut av maskinen min, for det er ingen vei ut !), jeg ringer HP som sier at noen ganger bare er det slik ?

Eller 6 ukers fristen når man ringer banken for å få ned lånerenten. Joda, lånerenten går ned den, men ikke før om 6 uker. Hvorfor det egentlig ? jo, det er slik at vi må varsle kundene 6 uker i forveien, slik at kundene får tid til å områ seg med endringen som skal skje. Hallo ? Det er greit for meg, trenger ikke vente i 6 uker jeg – jeg er klar. Sett ned renten med øyeblikkelig virkning du – gjerne også med tilbakevirkende kraft.

Se på NAV problematikken – altfor mange saker og altfor liten betjening. Til i hovedsak å utbetale arbeidsledighetstrygd til mennesker som har mistet jobben. Hva blir 2 +2 ? Vi skal øke bemanningen i det offentlige. Nav har for lite folk. For å utbetale penger til folk som ikke har jobb(gjentar meg selv nå) – HVORFOR ANSETTER MAN DA IKKE NOEN AV DISSE I NAV ? 

Det er akkurat det som er mye av problemet. Ting fungerer ikke så smooth som det fremstilles. Det kommer av dårlig service og en ubegripelig hjelpesløshet i altfor mange bedrifter og instanser. Jeg er borti så mange saker, at jeg på forhånd kan spå når saker ikke kommer til å fungere slik de skal. En tur på EU-kontroll er etter mitt syn et lotto-spill. 2 ganger har jeg vært på samme kontroll-stasjonen. Den ene gangen åpnet de hverken panser eller dører – den andre gangen fant de en feil, hvorpå verksted konkluderte med ikke var en feil – og friskmeldte igjen. Å innlevere bilen er mer avhengig av dagsformen, enn at rutinene fungerer og følges for å få lik kontroll på alle bilene.

Kanskje kan man ikke forvente annet ?

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

