Hvilke blogger du bør lese

Forandring fryder ! Etter å ha lest meg gjennom de viktigste bloggene en stille morgen en herlig fridag, slo det meg at det er mye å lære av journalister. Jeg besøker daglig Twitter, som kryr av godt beleste, skrivedyktige og intelligente mennesker – som vet mye om hvordan ting skal ta seg ut for å bli bedre sett, være mer interessant og rikere på innhold.

Utseende, orden, ro og evnen til å kunne lese innholdet effektivt uten for mye rot, lenker, bilder, ting som blinker, bilder mv – er særdeles viktig når man skal skape en blogg som skal vare. Jeg skifter mye utseende på min blogg, rett og slett fordi jeg søker etter det optimale utseende. Gjenkjennelse-effekten tror jeg er viktig – innholdet desidert viktigst – men man skal ikke undervurdere lesbarheten.

Det er massevis av blogger jeg kunne ønske å skrive om, dog velger jeg å avstå fordi jeg synes mange er utrolig lite interessante. Dog her et knippe du bør lese:

Astrid Meland`s blogg, journalisten i Dagbladet – er en fryd for øyet og rolig opplevelse å lese. Innholdet er selvfølgelig fantastisk, skulle bare mangle når bloggen er hedret som den er.

Det er mange fantastisk flotte blogger – av utseende. Det betyr ikke at de er de mest interessante sånn rent lesemessig – et eksempel på ren og profesjonell – er jo Petter Stordalen`s blogg

Skal du lese en virkelig lesbar blogg – sjekk ut Ida AA

Har du lyst å le og kjenne deg igjen i hverdagssituasjoner, sjekk ut Veronica365

En typisk dagbok, blond, ung og sminke-blogg – sjekk ut NoraAlba

En ren voksen blogg – Konrads Tankesmie

Vil du lære noe – bør du lese Bore-Aktuelt av Thor Bjarne Bore

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hvilke blogger du bør lese

  1. sunde sier:

    Takker for det !

  2. Stein Roar sier:

    og ikke minst din blogg 😉

Legg igjen en kommentar

