Fotball – så enkelt ?

Også var det fotball-søndag igjen. Kamp på kamp og alle TV2-kanalene brukes så det gnistrer i fjernkontrollen. Viking møter Rosenborg og som en god patriot, tror jeg på storseier – også idag. I skrivende stund er det pause, og det ser ikke særlig lyst ut. Viking er gode, har ballen mye, men det skjer lite. Det virker nesten som om det er et kjempe-kraftanstrengelse å få ballen i mål. Ingenting glir helt av seg selv.

Rosenborg er ikke bedre, men jeg frykter at de kan. De har vært gode i 15 år snart. Og slikt glemmer man ikke. Jeg skal idag ikke gå inn på enkeltspillere, som Semb sier. Mer drøse litt rundt at vinden ser ut til å ha snudd. Det beste laget er etter min mening Start. De har friske, raske spillere – en spilleglede og de spruter akkurat det lille ekstra som jeg tror skal til.

Hva med stakkars Stabæk – gikk virkelig alt i dass idet islendingen reiste fra klubben ? Molde kan bli tøffe iår, men jeg tror jo på at Rosenborg tar seier hjem totalt. Det stabiliserer liksom sakene. Viking kan ikke vinne serien – det er helt klart. Nr. 2 laget her hvor jeg bor er jo Godset, og der vet alle at det ikke er mulig. Brann er det ingen som tåler. Lyn er liksom Oslo lag nr. 2, Vålerenga har Skullerud og Andresen(de håper vi ikke vinner). Nord-Norge lagene skal ikke vinne – har ingen tradisjon. Tullelagene Sandefjord og Ålesund har like liten sjanse som Godset. Da står vel igjen Fredrikstad og Odd. Hallo, tenker jeg. Tradisjoner er viktig. Vi må jo tenke på at vi skal sende noen til Europa også. Da sender vi ikke Odd ?. Aner jeg får noen kommentarer igjen nå – dette er bare fotball ! Så viktig og så uviktig i all sin enkelhet.

Nei, man skal ikke tøyse med patriotisme. Vinner Odd eller Fredrikstad, eller Ålesund for den saks skyld serien – fortjener de kvalifiseringsspill til Champions League. Så greit er det.

Nå starter 2. omgang – jeg må stikke. Måtte Viking bare vinne – bare idag….. ???

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

