Også litt politiker-hets !

Jeg surfer litt hjelpesløst rundt på nettet, på leting etter interessant valgstoff. Og det er stort sett fraværende. Iallefall min interesse. Det blir mye APe-laget og Frem i Skrittet- Partyet.  Nå varsler riktignok Norges svar på broren til Jesus – Knut Arild Hareide – at han truer med å forlate politikken for godt om han ikke kommer inn på Stortinget til høsten. For Kristelig Folkeparti. Idag har partiet ingen representanter i Akershus. Å true blir vel litt latterlig tenker jeg, – vil det være noen som kommer til å savne denne markante kommende wannabe-statslederen ? Nope, det vil det neppe. Iallefall ikke nok til at det vil gjøre noen forskjell for Stortingets samlede vurderingsevne og evne til å fatte gode beslutninger. (trykk gjerne på linken for å lese litt fra VG-nett)

reinkarnasjon av broren til Jesus himself ?

reinkarnasjon av broren til Jesus himself ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så leser jeg litt om Siv da – som langer ut:  « Trond Giske utnevner kompisene sine til medlemmer i Kulturrådet og ut fra partitilhørighet. Det vil vi endre på. Kunstnerne skal slippe å være langt nedi lomma på regjeringen, sa Siv Jensen» Les mer her. Det slår meg at dette høres litt urimelig ut. Jeg tror nemlig det finnes svært få kunstnere som ikke synes det er ganske greit å få lønna fra Staten. Spesielt de som bare maler og «kunstner» saker som ingen vil kjøpe. Ingen salg – ingen penger. Slike kunstnere må vi faktisk ha, om kulturen skal vokse i et flott demokrati. Om disse var i lomma på regjeringen, hadde de vel sittet utenfor Regjeringskvartalet og malt bilder av Jens og Jonas daglig. Men det gjør de ikke. Stort sett maler de saker som jeg daglig henter mange like av i barnehagen til 5-åringen min. Fine, men litt uforståelige og med masse farger og omriss ingen kan forstå hva er. Men det er jo kunst – iallefall siden de får kunstner-lønn.

Siv og resten av grill-dress gjengen

Siv og resten av grill-dress gjengen

 

 

 

 

 

 

 

Så skummer jeg litt blogger – såkalte politiske blogger som de heter under Sol.no, blandt annet med Bård Vegar Solhjell. Som forøvrig har en fin blogg, interessant og med bilde av Michael Jackson`s dansevideo. Som han så elegant har hentet fra YouTube og publisert ukritisk på egen blogg. Han Twittrer, skriver om Ida og har video med seg selv på – på en slags nynorsk. Imponerende – både i sak og i innhold. Den beste såkalte politiske bloggen jeg har sett. Så overfladiske er vi idag, at jeg vil stemme på enhver politiker som klarer å twittre, puste og tyggegummi samtidig. Bård : Du er min mann – du har min stemme ! Bloggen til Solfjøla

Solfjøla - my kind of guy !

Solfjøla - my kind of guy !

 

 

 

 

 

 

 
Også Erna da – den litt anstrengte, kortpustede, runde – men langtifra godslige Fru Solberg. Fra Høyre, som skriver på en måte som man gjeeeeeesper seg gjennom altfor lange avsnitt, og floskler med lite innhold om et tema så booooring at…. Nei, Erna, dette er ikke engang en blogg – døm selv og trykk her. Sjekk innholdet :

«Iran er en eldgammel sivilisasjon med en stolt kultur. Iran er et land som særlig i tiden etter annen verdenskrig ble offer for utidig innblanding fra vestlige land som hjalp til med å fjerne den demokratisk valgte Mohammed Mossaddeq. Iran er et land Vesten må forholde seg til, både i Irak, i Palestina-konflikten og i Afghanistan.

Derfor må Vesten håndtere sin dialog med klokskap. Vi må forsøke å unngå at vår kritikk gjør at befolkningen vender seg mot Vesten og samler seg om et antivestlig regime. Men vi må heller ikke la oss skremmes til taushet!»

 

Karismatisk statsleder uten budskap ?

Karismatisk statsleder uten budskap ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så kommer desidert høydepunktet – INGA MARTE THORKILDSEN – I rosa heading på egen blogg, helt pastell og moteriktig – sjekk denne bloggen

 

 

Årets hippeste politiker-blogg

Årets hippeste politiker-blogg

 

 

 

 

 

 

Inga Marte har til og med et spørsmål, da hun drukner i Spam og dårlige kommentarer – sikkert fra mennesker som både er syke, har andre meninger og som synes hun er pen:

«Jeg vil gjerne vite hva dere lesere og debattanter syns (helst uten å være anonyme:-): Skal jeg fjerne muligheten for å skrive anonymt på bloggen? Det har kommet ekstremt mye søppel på bloggen min de siste ukene, men også mye konstruktivt og bra. Jeg ser både positive og negative sider ved dette, men vil gjerne høre din mening»

Denne bloggen er fantastisk flott til å være en politikers, og min mening skal hun få: Nei, den bør ikke være anonym, hvorfor skulle den. Den bør faktisk inneholde krav om både navn, e-mail og bilde. Blir neppe aktuelt, men anonyme suppehuer som ikke tør stå fram å mene noe i et lys som tåler offentligheten, bør heller ikke få kommentere. Inga Marte skriver på SV sitt vis, glødende, innholdsrikt, engasjert, ulogisk, naivt, miljøfremmende og dyrt. Alt på en gang, men absolutt leseverdig.  Som Solhjell, DU INGA MARTE – FÅR MIN STEMME ! .

Heldigvis er det Stortingsvalg – og på bakgrunn av det har jeg bestemt meg for å stemme på 1 parti. Og bare et eneste. Skulle man basert sitt valg på blogger, meningsytringer, utseende, kreativitet – og  ha stemt på noen politikere i Norge, tenker jeg valgdeltakelsen hadde blitt syltynn. Men det finnes lyspunkter. Godt valg !

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

