Sånne vil jeg ikke ha inn på Stortinget !

«La meg være meget direkte, det bryr jeg meg ikke noe om. Send han tilbake til Nord Irak, så får det gå som det går. Blir han dømt til døden så lever jeg godt med det.»

Sier Stortingskandidat for Frp i Akershus, Tom Staahle i sin blogg «Tom på Tinget». Les mer her

ok, tenker jeg da. Enda en løs kanon i Frp`s mangfoldige rekker av personer som er politisk ukorrekte i tale og helt sikkert fremferd. Nå er det jo slik da, at vi i Norge faktisk har bestemt at det skal være slik. Nemlig at vi sender ikke noen tilbake når det er sjanse for at vedkommende kan bli dømt til døden i det landet vedkommende lander.  Dette er bestemt og det har sine årsaker. Vi har ikke dødsstraff i Norge. Om vi skulle hatt det, er en helt annen diskusjon.

Tom Staahle vil så gjerne inn på Stortinget. Og det ønsker han nok å gjøre basert på sine meningers mot. Det jeg er redd for,  er om han virkelig kan bli innvalgt. Spesielt med slike holdninger. Ville han ment det samme om dette hadde vært en mor med barn, om dette hadde vært en kvinne, om dette hadde vært en ung person ? Hadde han ment det samme om det ikke var for nettopp denne rabbagasten av en Krekar ?

Det er jeg i tvil om. Og jeg lar ikke tvilen komme ham til gode. Nettopp fordi han er Frp og fordi han har så forferdelig lyst å komme inn på Stortinget. Våre innvalgte skal representere holdninger, etikk og moral i en helt egen klasse. Og da skal det faktisk spille noen rolle for ham hva som skjer med Mulla Krekar. Og det gir han blaffen i.

For meg er det ikke snøballs sjanse på et varmt sted at denne mannen skal representere mitt valg i Stortinget etter høstens valg.  Så enkelt er det.

Her kan du lese litt om latterliggjøring av Norge i den meget omtalte dokumentaren

 

Dette innlegget ble publisert i politikk og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

12 svar til Sånne vil jeg ikke ha inn på Stortinget !

  1. Fata sier:

    Tom Staahle er en uansvarlig tulling. Uansett hvor mye jeg misliker Krekar – er han ikke dømt for terrorisme. Og lenkene mellom Ansar Al Islam og Al-Quaida er spekulasjon. Om han tortureres og henrettes, basert på en mistanke, må Norge erkjenne sitt ansvar.

  2. Fornuftig sier:

    Norge ville i henhold til nåværende rettspraksis også ha gitt Hitler, Goering, Himmler, Goebbels og de andre i Hitler-regimet beskyttelse mot rettsforfølgelse i Nurenberg. Men vi skjøt jo Vidkun Quisling, Jonas Lie og et par andrei rettsoppgjøret 2. verdenskrig, uten at dette har blitt noen syndeplett i vår historie, snarere tvert imot. Hva var det som skjedde med Norge egentlig? Hvordan ser de egentlig ut i toppen disse som av en eller annen forkvaklet grunn mener at all verdens massemordere og krigshissere skal få benytte landet vårt som fristed og operasjonssenter under kongen, Regjeringen og Stortinget beskyttelse? Er det sånn de styrende har tenkt å videreutvikle vårt land?

Legg igjen en kommentar

