Hei, Verden – jeg slutter med NIKOTIN !

Jeg har tatt en beslutning. Nå kommer en dagboksnotat -aktig blogg som du kanskje ikke bør lese om du ikke liker sånne. Men på torsdag kommer våre venner Kristine og Geir Helge på besøk til oss. Forhåpentligvis får vi flott vær, snille barn og masse moro. I den anledning må det skrives litt om at den beslutningen jeg har tatt idag, skyldes ene og alene den mannlige delen av familien Tunge.

Jeg skal slutte med nikotin !

Og det skal skje i sin helhet. Har nå ikke røyket siden nyttår, hvilket jo forsåvidt er en enkel sak sålenge du driver med snus. Jeg har jo aldri vært så tøff at jeg har snusa skikkelig – kun disse småbleiene. I tillegg blir jeg jo kvalm av General som de tøffe gutta snuser, så jeg har jeg søkt gjennom alle sortene og funnet et merke jeg knapt tør vise til omverdenen.

catchsnusbanner

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette med snus er en merkelig sak. Ikke er det godt, det ser jo totalt døvt ut med noe under leppa. Tennene blir stygge og må vaskes i plumbo daglig. Når man derimot tar en pils, da er snusen god. Men langtifra uunnværlig. Og det er akkurat der det ligger. Å være uavhengig av alt, er et godt Tunge-motto. Jeg må ikke bruke snus, om jeg velger å la være. Og nå velger jeg å la være.

Tror jeg det går godt. Ja, det gjør jeg. Innbiller meg faktisk at det skal bli deilig. Ikke kjøpt, ikke har jeg mer igjen og ikke har jeg handlet stort på Harry-tur til Sverige idag. Slutt !

 

 

Dette innlegget ble publisert i Kjekt å vite og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

