Er svineinfluensaen en bløff ?

 

Hvilken svineinfluensa snakkes det om nå – den som ingen ennå har fått ? Jeg begriper ikke at det går an at så er tilfellet, – da har vi brukt så overdrevet mye penger på denne hysteriske influensaen, at det bør få ettervirkninger. Jeg kjenner ingen som har fått det, jeg kjenner heller ingen som kjenner noen som kanskje kjenner noen som har hatt det ? Så hvor i all verden er denne influensaen ? Hvor er alle de som er innlagt på sjukehus ? Er det en bløff ? 🙂

De siste dagers rapporter fra engelske helsemyndigheter viser at det ikke er en vekst i antall syke med svineinfluensa.

Fagdirektør Stein Tore Nilsen ved Stavanger universitetssjukehus (SUS) sier til Aftenbladet at prognosene for hvordan pandemien kan slå ut her til lands, bygger på tall fra England. Denne uken er det anslått at 25.000 engelskmenn har svineinfluensa. Les mer her

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med . Bokmerk permalenken.

19 svar til Er svineinfluensaen en bløff ?

  1. dropsofdreams sier:

    Joda, er akkurat ferdig med den. Men som andre sier, den arter seg som vanlig influensa. Varer bare lenger. Hoster mer etc.

  2. nordlysdottir sier:

    Jobber i NAV og det er klart vi er engstelig for at samtlige på jobb blir satt ut av spill en uke hver med svineinfluensa. Nå har vi for søren strevd så lenge for å komme ajour – at vi ikke makter nye restanser. Så får det heller være at vi har iverksatt tiltak, selv om vi ikke tror de hjelper dersom svineinfluensaen skyller utover kontoret tilslutt. Visste dere at de som er arbeidsledige også må levere sykemelding dersom de blir syke? Den skal leveres til NAV siden vi er deres arbeidsgiver. Og så skal de ha sykepenger da, og ikke Dagpenger. Hvis vi blir syke alle mann, rammer det nok hardest de som har minst fra før… Nei, jeg frykter svineinfluensaen og håper vi «står han av»!

  3. alexandra09 sier:

    svineinfluensaen var innom kroppen min kan man si så det er ingen bløff i følge legen. At den er oppskrytt er jeg med på. Svineinfluensaen er som en helt vanlig influensa vil jeg si, men hvem som helst kan ikke dø av den. Et menneske i et u-land som er svært fattig, bærer av flere sykdommer fra tidligere og ingen mulighet til en eneste medisin har en økende sjanse for å dø. Derimot oss mennesker her i Norge er heldige sånn sett og trenger ikke ty til mer enn kleenex og paracet. Og litt ekstra god hygiene i den perioden er også viktigere enn vanlig. Media har et naturtalent til å blåse opp det meste og når det er påvist at flere mennesker dør av vanlig influensa enn svineinfluensa bør man tenke seg litt mer om enn å omtale svineinfluensa som den nye svartedauden..

  4. trix sier:

    jeg har hatt svineinfluensa, men jeg kan ikke si det var noe særlig verre enn vanlig influensa. Lå strak ut på sofaen med lommetørklær og paracet i en uke, men nå er jeg mye bedre. Tror det har vert veldig mye hysteri, men for de rette gruppene (eldre mennesker og små barn med dårligere immunforsvar) så kan svineinfluensaen være veldig alvorlig, men så er det jo også veldig mange (spesielt eldre) som dør av vanlig influensa hvert år også.

    Det jeg tror staten er mest redd for er vel at store grupper skal få det samtidig.

  5. Arne sier:

    Jeg kjenner også en som har hatt det, og etter eget utsagn aldri har vært så syk noen gang før.

  6. mille sier:

    Ja, for medier ville lyve om pasienter som ligger i respirator???
    Dere er vel ikke så dumme vel? At dere ikke tror på noe av det som står i medier ? Klart media er en stor bidragsyter til publisitet og ikke alltid kommer med reelle fakta i enkelte saker, men at de skulle lyve om pasienter som er koblet til respirator,ja det er helt utenkelig..

  7. Jack sier:

    Vil noen tro meg når jeg sier at denne influensatypen er menneskeskapt, kun i det formål å manipulere klodens mennesker i den hensikt å styre enkeltindividet effektivt til et formål i fremtiden (til medisinering, oppmøte, registrering,påvirkning og kontroll) og samtidig høste en enorm profitt på «medisin». Neppe alle som leser dette vil tro det:-) Dog en sannhet. Eller hur? Tenk: Neste gang en pandemi varsles, da vil mennesker i milliontall være enkle å styre til dette jeg nevner over. I tillegg har ansvarlige personer investeringer i produksjon av respektive medisin.

    Tenk etter noen sekunder hva dette egentlig betyr…

  8. Mette sier:

    jeg trur nok ikke svineinfluensaen er en bløff… men at det er økonomi og politikk inne i bildet er helt åpenlyst. siden vi ikke vet om dette er bløff eller ikke, så er det greit og vaske hendene litt oftere og nyse inni denne albuen til ting har roet seg. Men det er ingen som verken meg eller mine barn til og ta vaksinen… jeg hørte det bare var kjente preparater i denne vaksinen og den ikke var farlig samtidig som den beskyttet mot denne influensaen som er dødelige for oss som er friske og under 30 år… jau då.. kvikksølv er kjent det, og det inneholder nettopp denne vaksinen. denne vaksinene har blitt gitt til barn i USA og flere av de er nå døde.. av nettopp denne vaksinen. Jeg kan ta imot Tamiflu hvis jeg blir skikkelig dårlig og havner i respirator.. (hvis det ikke er for seint i sykdomsforløpet). men ikke 10 ville hester får meg til og ta vaksinen selv om jeg er sykepleier og jobber med kronisk syke… da tar jeg meg heller noen mnd i Bomringen på en eller annen fjellovergang hvis jeg ikke kan beholde jobben min som sykepleier. Nei.. ærlig talt.. tenk kun hygiene..ingen skal få eksprimentere med mitt liv eller noen av mine nærmeste.. og samtidig tjene penger på oss.

  9. marie sier:

    jeg kjenner to som har det akkurat nuh. Tror ikke de bløffer.

Legg igjen en kommentar

