Treningsdagbok – 20/08-2009

Det var en flott sykkel- runde. 1 av totalt 5 løyper. Fått låne pulsklokken til Veronica, utstyrt med nye hansker(hjelper veldig mot styre-gnag!?).

Løypa er ca.1,2 mil med en relativt strabasiøs bakke etter ca. 2/3 av løypen. Denne ble tatt idag. På 3. laveste gir uten å stresse seg opp på at det går sakte, er den en langsom – men etterhvert god smerte – å jobbe seg oppover bakken.

Den er lang, meget lang og jeg skjønner at det er mer behagelig å bare stirre ned på framhjulet fremfor å heve hodet. Om 2 dager er det med musikk i ørene. Annenhver dag skal det sykles – minimum 1,2 mil med måling av: tid, puls og hastighet.

Det er fantastisk å finne ut at jeg ligger på rundt 75% av max puls. Jeg kjørte konsekvent etter klokka idag, og det føles ikke annerledes enn uten klokke. Jeg går over flere ganger, og da gjelder det å ta det rolig – senke stresset når du føler det går sakte og bare trø. Idag var det ingen tegn til melkesyre i det hele tatt.

Jeg begynner å bli vant til å puste tungt. Verker i håndledd på høyre arm, men det er bedre ved å variere litt på hvordan jeg holder i styret. En flott treningsøkt – samme løypen går 8 minutter fortere idag enn forrige gang.

Jeg er mer sliten, og flinkere til finne roen før jeg strekker ut. Hadde med drikke idag. Lørdag går turen mot Sylling. Muligens alternativ løype mot Lierbyen.

Maks.puls idag 151, puls ved oppstart 64. Antall km: 1,2, tid: 47 minutter. Hastighet: 16 km/pr.time.

Dette innlegget ble publisert i Lier og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Treningsdagbok – 20/08-2009

  1. Sykkel er gøy! God beskrivelse av motbakkeslitet 🙂 Selv liker jeg meg best offroad. Jo brattere og mer humpete, jo mer rock’n’roll når det endelig blir nedoverbakke igjen.

    Har du iPhone? I så fall bør du sjekke ut RunKeeper (free). Den gir en lekker oversikt over treningsturen, i tillegg til at du kan ha musikk på ørene. Her er treningsturen min i går:

    http://www.runkeeper.com/pub/act/6ol0sIpfT8I2Sc2Iu0mF

    Lykke til videre 🙂

  2. veronica365 sier:

    Utroooolig bra!! Mål hvilepulsen din nå! :)))

Legg igjen en kommentar

