Treningsdagbok 23.08.2009

Fra Meren til Sjåstad, nedom Tronstad og til Sylling – fra Sylling og Ringerriksveien/Østsida til Sjåstad-skiltet og til Sjåstad Kirke og til Meren. Totalt 2,4 mil. Startet 17.20 og var hjemme 18,51. Med fart- og avstandsmåler på sykkelen er det mye mer inspirerende å sykle, samt pulsklokken på armen innstilt idag for å se hva jeg kan pushe pulsen i uten å gå fullstendig «sur». Med puls på 177 er det på tide å ta det med ro. Idag var det faktisk mulig å kjøre en form for intervall. Knallhard sykling i 5-7 minutter for å så å hente seg inn igjen til ny runde. Snittfart på 15,96 kilometer og en kilometer-tid på 3,45 min.

Idag var første dagen med musikk – 350 sanger på mobiltelefonen med ledning og propper i ørene. Fungerte fantastisk, innbiller meg at jeg faktisk er mer overvåken med musikk på ørene enn ellers. I tunge seige bakker når lårene står på spreng, er musikk fantastisk mye bedre enn å høre egen pust.  Det gikk i Tønes, Svein Tang Wa, Tracy Chapman og Ulf Lundell.

Kjenner jeg har kjørt lengre enn jeg pleier – men det fungerte faktisk mye bedre enn forventet. Må planlegge litt bedre med hensyn til ruter, og være flinkere til å ta klokken riktig – starttidspunkt, puls mv er viktig. Neste gang ta med myk plastikk drikkeflaske. I aluminium er noe tull og iblandet saft skal det hvertfall aldri mer i meg.

Mål denne uken settes til å kjøre samme ruten som idag, men forlenge den direkte til Lierbyen, og derifra Vestsidenveien hjem igjen – totalt sett på det være rundt 3,5 – 3,7 mil.

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt, Lier og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Treningsdagbok 23.08.2009

  1. veronica365 sier:

    veeeldig imponert!!

Legg igjen en kommentar

