Influensa A – i`v got it !

Svineinfluensa – influensa A :

Jeg har oppdaget hva det er. Idag, riktignok etter etpar dagers grugling(nytt ord) i halsen og en utarmende lang sykkeltur igår(som jeg nok skulle stått over), startet dagen idag med KANON-FEBER! . Tankene slår meg. Skal jeg gå på jobb ? Normalt sett hadde jeg gjort det. Men føre var, ringe jeg til min fastlege og fulgte prosedyren. Masse spørsmål – hvor høy feber, hals, hode, ledd, slakk i fisken ? ja, på alt. Svaret var greit: Du har svineinfluensa. Det er neppe mer å tvile på.

Jamen, i avisen står det at mesteparten som testes, faktisk ikke har Influensa A ?

Bare tull – det går nesten ingen andre influensaer om dagen –  du bør påregne uka hjemme om du skal la være å smitte noen. Kom for all del ikke hit. Vi sender deg en sykemelding i posten.

Ja, så satt jeg her da. Uken skulle bære preg av århundrets møtevirksomhet – hvor jeg skulle treffe ledere og medarbeidere fra alle kanter – og dermed smitte alle. Nei, jeg tok ansvar – avlyste alt og utsatte livet mitt ei uke.

Og hvordan arter så Svineinfluensaen seg ?

Nesten som en hvilken som helt influensa, rent bortsett fra at jeg er 250 grader i huet hele dagen. Fryktelig varm, det går ikke i svette-tokter. Det går i jevnt svette-driv. Starten på dagen hadde jeg vondt opp, siste delen av dagen nede. Bruk febernedsettende, drikk vann og skulle halsen eller noe bli veldig dårlig – kom hit, men ring på forhånd, sa damen på legekontoret. Her oppe sitter det massevis og venter, og har du ikke svineinfluensa, – så kan du være sikker på du får det her.

Preges jeg av angst og søvnløse netter(det blir i natt da) ?  Ikke det spor. Nå er den hemmelige agenten også blitt litt krank, så vi tenker nok at far og sønn er hjemme i sammen imorgen, mens mor går på jobb. Blir koselig det, så kan vi spise, grise og stelle oss selv- akkurat slik vi pleier. Litt svettere enn ellers, men mye det samme.

Ha en fin dag alle sammen, og husk å host i armhulen og for all del ikke nys på noe(husk å nys, så du ikke sprenger et blodkar i huet – mye verre det sikkert)

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Influensa A – i`v got it !

  1. mette sier:

    god bedring!

Legg igjen en kommentar

