Treningsdagbok nr. 5 – 2.september 2009

Første sykkelturen på ny hybridsykkel etter ei helvetes-uke med svineinfluensa. Rusten i kroppen, tung i beina. Rute på 12000 meter – tid 34,2 minutter – NY REKORD ifl. treningsdagboks-kalkulatoren. 21,16 km/timen og 2 minutter og 50 sekunder pr. kilometer. Og ufattelig sliten. Puls på max 168 – snitt-puls på 153. Det er for høyt. Har ikke vært så sliten på lang tid.

Idag syklet jeg det jeg orket og forsøkte å porsjonere, da jeg var kjent med ruten og visste hvor de største vanskeligheten kom. I tillegg var det min første sykkeltur med bena fastspent på pedalene. Fantastisk vondt i beina og rumpa ? Uvisst av hvilken grunn. Stusser på om setet kan være ørlite for lavt. Pulsmåler og km-teller fungerer godt. Den nye sykkelen er fantastisk lett-syklet, ruller lett og  har et større mangefold av gir-muligheter. Shimanoe-girsystemet funker fantastisk bra. Setet er et proff-sete og mye verre enn det godt polstrete sete. Jeg forsøker 5 turer før jeg går til anskaffelse av sykkelbukse.

Idag syklet jeg i såkalte svette-klær – fantastisk varm, men funksjonelt. Vindbreakeren fungerte godt, men det var varmt i været. Ruten Meren – Egge – ned Eggebakken – baneveien til Sjåstad Kirke og til Meren er ei møkka-rute på Hybrid-sykkel. Bedre egnet for terrengsykkelen. Iløpet av uken skal jeg lage to nye ruter:

Rute 1) Meren – Egge – Lierbyen – Ringerriksveien – Grøttegata – Eggebakken og Meren. Dette er ei tøff løype med stor stigning i Grøttegata og Eggebakken. Lengde er ennå uvisst.

Rute 2) Meren – Egge – Lierbyen – Ringerriksveien – Sylling – Kanada – Meren. Dette er ei lang rute – ca. 4 mil, kanskje mer. Men flatere.

Været idag var ca. 17-18 grader, tørr veibane og strålende lite trafikk. Klassisk musikk på øret. Aldri mer. Makan til umelodisk musikk å sykle til. Neste runde til Leonard Cohen og ACDC 🙂

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

