Treningsdagbok 4.september 2009

En kjempetung treningsøkt uten musikk på øret, føttene fastspent i pedalene, på den nye hybrid-sykkelen. Den tøffeste løypa jeg har syklet. To store stigninger etter hverandre. Men allikevel rusler det avgårde. Ikke så vondt i beina idag, rumpa derimot – tomorrow er det besøk på XXL- shoppen i Sandvika -sykkelbukse er undervurdert. Det får se så teit ut som bare det, men bukse skal jeg ha.

Funnet ut idag at styret må heves. Musikk må til, så enkelt er det bare når smerten setter inn. Bedre med Tønes eller Fogerty på øret, enn egen pust pesende i ørene.

Sykkelen_TIT_431831a

Jeg passerte en grense idag. En grense for smerte og ubehag, uten å gi seg. Kilometertiden er ikke viktig, det viktigste er å fullføre uten å bryte. Stigningene var tøffe, altfor tøffe for en utrent kropp. Ingen pulsmåling idag. Det hadde ingen hensikt, da jeg visste at dette ville bli et pes uten like.

Nye ruter er klar. Neste utfordring er 2-to-timers sykling. Sitte lenge på setet og ha max-puls på 80%. Det er vanskelig, nesten umulig sålenge formen er dårlig. Men den er stigende. Fantastisk stigende.

Vann, næring og karbohydrater er viktig. Kjempeviktig. Jeg lærer hele tiden, og med 5-10 millimeter høyde-økning på styret, blir dette maksimalt.

2 nesten-ulykker idag. Bilist kjørte forbi meg med 15 cm klaring, men måtte stoppe. Og da benyttet jeg sjansen. Men Geggi`s råd i minne, syklet jeg ved siden av bilisten, kikket inn med svetten dryppende ut av en varm hjelp. satte stålblikket inn og sjåføren fikk plutselig dårlig tid. Herlig !

Nesten-ulykke 2: Ikke glem at du er fastspent til pedalene før du stopper. Med milimeter-klaring fikk jeg foten ned, men det var på hengende håret før jeg tippet ut i skråningen. Steinskråning, forøvrig.

Søndag blir det ny tur. Og det blir lang. Meren – Drammen og retur. Det blir 3,4 mil totalt. Beregnet tid: 1,45.00. Det er målet. Det skulle gi en snitthastighet på 18,3 km/timen. Tiden vil vise om det går.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Treningsdagbok 4.september 2009

  1. veronica365 sier:

    Bra jobba! 🙂 Jeg lurer på forskjellen med og uten å sitte fast i pedalene??

Legg igjen en kommentar

