Treningsdagbok 9.september 2009

En hard dag å trene på sykkel. Flott vær, nesten 20 grader og tørt. Baneveien rundt heter ruten. 13660 meter, med litt kupert og stor bakke nedover mot Egge. Baneveien er i håpløs forfatning for hybriden. Men det går unna. 26 minutter til krysset Baneveien mot Sjåstad kirke. Tunge bein idag, pusten går fint og fikk følge med en mosjonist på sykkel. Heldigvis slapp han, det hadde vært forferdelig å bli frakjørt 🙂

Jeg er nok redd sykkelen må til justering – den glipper på de laveste girene, noe som ikke kult i oppover-bakke. Får ikke bruk girene slik som er tenkt, og enten sykler jeg på for tungt eller for lavt gir. Dette må gjøres noe med. Jeg har sjekket nettet, men det må nok en mer teknisk sykkelentusiast til for å skru på de rette gear-skruene for at dette skal bli helt 100 %.

Ny rekord idag, kilometertid på 2 minutter og 48 sekunder, fart i snitt 21,48 km/timen. Det går fremover. Jeg hadde for dårlig tid idag, for mye som ventet. Liker nok bedre lange turer som dreier seg om fullførelse, enn å sykle som en gal på tid. Melkesyren kom ikke, men det er nær nok og jeg stusser over at pusten holder bedre enn beina.

Ny musikk genre idag. Ny Sondre Lerche og Aha. Dette er ikke sykkelmusikk, men mye i Mp3 gjorde at jeg vekslet litt underveis.

Har idag også fått teste det å stå på sykkelen å trø. Det er tungt og det gir melkesyre på et helt annet nivå enn jeg hadde trodd. Men det er deilig å veksle litt i sittestilling. Prøvde sykkelbukse uten noen ting under som kunne gnage og forstyrre. Himmelsk mye bedre.

Innen uka er omme skal 5 mils turen gjennomføres. Jeg har fått sjekket ut en kombinert rute med 4,1 mil landevei og ca. 1,5 mil skogsvei – lurer på om hybriden tåler det ?

Sjekket nettet igjen. Mye sykler på tilbud nå. Lagrene tømmes, og høsten kommer. Tenker å sykle til snøen kommer. Jeg har fått testet «stue»-sykkelen som forsåvidt fungerer greit.

På ni treningsgdager har jeg nå syklet 21 mil totalt. Og det føles bra !

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Treningsdagbok 9.september 2009

  1. Adnan sier:

    Det er jo helt fantastisk bra, 21 mil på 9 økter. Kjempe bra 🙂 Stå på!

Legg igjen en kommentar

