Treningsdagbok 12.september 2009

En flott sykkeldag er over. Første delen av dagen på å finne riktig bil å kjøpe. Vi vet det blir en 2006 Toyota Rav 4, Exclusive edition, 2,2 diesel med 150 hk, skinn og i det hele tatt. Gleder oss !

Sykkeltur med Vigdis, Baneveien rundt ca. 1,3 mil totalt – startet hjemmefra og turen gikk til Sjåstad kirke, langs baneveien og til Egge skole og hjem igjen. Flott tur, og tung som førstegangstur for Vigdis. Deretter startet turen alene fra Meren til Lierbyen, til Kjellstad – forbi Nakkerud og opp Lier-bakkene, til Grøttegata og opp Eggebakkene og hjem igjen. Totalt 3,4 mil. Kilometer-tid 3,42, kilometer pr. time 18,75.

Med musikk i ørene og en fantastisk fremgang å spore i lår, sittestilling og pust – er det første turen jeg virkelig merker forskjell på kondisjon og kraft. Jeg syklet idag 2 ganger opp Eggebakken, 1 gang opp Lierbakkene, 1 gang opp Grøttegata. Dette er tunge stigninger, jeg sto i tillegg opp deler av både Lierbakkene og Eggebakkene. Det går an å kjøre tyngre gir, stå godt på sykkelen, uten at melkesyren kommer.

Hadde med godt med drikke idag – det hjelper veldig underveis. God temperatur, ca. 17 grader – fikk følge ca 1,5 mil 2 syklister.

Jeg merker godt når lengden blir såpass som idag – totalt 4, 7 mil at jeg får ekstremt vondt under beina, – vurderer å finne såle eller kjøpe større sko. Må prøve meg fram. På så lang avstand, bør jeg også vurdere salve i sykkelbuksa. Gnagsårene nærmer seg.

Jeg er kommet i ekstremt mye bedre form på kort tid. Jeg har idag syklet 1 måned – startet 8. august. Jeg har hatt 12 turer, syklet totalt 26 mil. Og har ikke hatt det så gøy på flere år !

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

