Treningsdagbok 19.09.2009

Dagens sykkeltur startet kl. 17.00 og endte kl. 18.23 – totalt 2,78 mil fra Meren til Lierbyen, mot Gluggen og inn med St.Halvard Skole til Biltilsynet mot Kjellstad, til Lierbyen og hjem mot Egge/Eggebakken og til Meren. Et fantastisk vær ! Med kilometertid på 2,52 minutter, kilometer pr. time 20.59. Fin flat løype med kupert terreng, Eggebakken er tung, men mye lettere enn før.

Bilde%208

Pulsklokken til Veronica har fått ødelagt remmen, jeg har funnet nettstedet hvor klokken skal sendes inn for å få skiftet rem. Tenker å kjøpe meg en som jeg kan ha på styret, for å sjekke pulsen regelmessig. Er idag oppe i 175 i puls på det verste, klarer fint å holde høy puls uten at det stoppes av hverken melkesyre eller pust. Trør jevnt  over slake partier og kupert terreng, girer nå ned i store motbakker og blir stående på sykkelen. Dette gir fart, og teknikken ved å bruke vekt og beinmuskler, fungerer fint. Jeg bruker 32 minutter fra Meren til Biltilsynet på Lierstranda. Det er fort og det er et glimrende målepunkt fremover.

Idag kjører jeg sammen med en far og sønn, med nytt utstyr fra Frogner sykehjem, – og får en god bekreftelse på at formen bedres for hver tur. Stående på sykkelen fra innkjørselen til Gluggen og til Grette, – er det herlig å få bekreftet at de ikke holder følge. Hybriden min ruller lettere enn terrengsyklene og er vesentlig lettere i vekt, hvilket også bidrar til at jeg vinner terreng på flott nylagt asfalt.

Hastigheten ned Eggebakken på tyngste gir, viser 58 kilometer i timen på det kjappeste.

Idag valgte jeg en bedre bekledning med t-skjorte, tynn fleecegenser og vindjakke, samt sykkelbukse – ingen musikk på ørene idag, det føles bedre da jeg hører biltrafikk bak meg på en bedre måte. I dagene fremover vurderer jeg å ta turen til Solvang på terrengsykkelen og kjøre skogsløyper. Det kan hende det er et nytt kapittel å forsere – bakken fra Egge opp til bomstasjonen ved Eggevollen er skremmende bratt og lang, men en utfordring som nok må løses de nærmeste dagene. Det blir spennende å se.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Treningsdagbok 19.09.2009

  1. veronica365 sier:

    Flink!! jeg er imponert! Og ikke stress med den reima! Jeg har jo så jeg klarer meg! 🙂 PS: nesten alle klokker kan settes på styrer! 🙂

Legg igjen en kommentar

