Bloggtørke

Når man har blogget en stund, kommer man visstnok inn i en «tørke»-periode. Man går tom for ting å skrive om. Kanskje det er saken min akkurat nå. Eller at jeg rett og slett ikke er så opptatt av saker i mediene akkurat nå. I min verden har jeg da tenkt at jeg kunne skrive om ting som kan være lærerike. Men ender ofte opp med at dette sikkert er skrevet om før. Og det er det jo.

I en altoppslukende hverdag preget av kone, barn, jobb, fritid, hus og heim – er tankene ofte spredt på andre ting enn det man skal blogge om. Og som jeg har sagt før, jeg kommer aldri til å blogge som å utgi en dagbok. Jeg forstår ikke hvorfor bloggere tror at det er interessant. Jeg vet jo at det er det. Men jeg leser få av slike blogger selv, og mener bestemt at det er en form for kikking, og en altfor privat sfære å plage lesere med. Derfor gjør jeg ikke det.

Dog bør man nok fortelle noe. Og jeg kan fortelle at jeg for tiden leter med lykt og lupe etter interessante temaer å engasjere meg i. Jeg liker å skrive. Egentlig liker jeg det særdeles godt. Men temaene bør være interessante, og ikke dagboksrelatert. Om noen – mot formodning – skulle være interessert i hva jeg gjør fra dag til dag, – bør det kanskje være et tegn på at man bør lese ei bok eller forsøke å være opptatt av viktige ting.

Så kommer jeg jeg til poenget. Hva skal jeg skrive om ?

Jeg har utfordret tidligere og forsøker igjen. Idag har jeg rundt 4000 lesere pr. uke, jevnt og trutt hver eneste uke. Jeg har 1800 followers på Twitter og rundt 200 på Facebook. Mange av disse leser bloggen min jevnlig. Uten at det gir veldig mange kommentarer og tilbakemeldinger, men jeg velger å tolke det dithen at noe av det jeg skriver er interessant for endel mennesker. Og nettopp derfor, ønsker jeg å fortsette.

Temaene det kan være interessant å blogge om fremover, tenker jeg derfor å legge ut på bloggen denne uken – for å liksom forsøke å få noen tilbakemeldinger om dette kan være interessant å lese om:

1. Etikk

2. Ledestjerner

3. Kommunikasjon

4. Følelser

5. Idioti

6. Filosofi

7. Hva er egentlig viktig ?

8. Oppvekst

9. Arv og miljø

10. Fobier

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Bloggtørke

  1. Ivimoen sier:

    7. Hva er egentlig viktig ?

  2. veronica365 sier:

    jeg heier på 1,4,7 og 9!! Dessuten synes jeg du kan grave litt i vær-spådommer? Jeg har nemlig ikke klart det. Som i «er det mye rogn blir det tørr snø» eller hva det heter.. 🙂 Dessuten er det fruen din som vil høre om det! Fortsett å skriv!! 🙂 Og du kan godt skrive litt om familie, kongehuset/ monarki rundt forbi i verden, svenskehandel eller mer om merkelige fenomener!

Legg igjen en kommentar

