Blir Martha og Ari innlagt snart ?

Ekteparet Ari og Martha blir egentlig misforstått hele tiden. Og det jo ikke det minste rart. Fra uttalelser om likelønn, nå kronisk depressive Ari,  til å snakke med engler, – turer de frem som om de var ravende gale. Begge to.

Jeg forstår det egentlig ikke. Flere ganger har har jeg tenkt at dette må være en i særdeleshet misforstått måte å skape blest om seg selv på, for derigjennom å tjene penger på altfor dårlige bøker, eventyrfortellinger ingen hadde orket å høre på om de ikke var fortalt av en prinsesse. Det med engler blir nesten ikke mulig å omtale, uten at man henfaller til at noe har gått fryktelig galt et eller annet sted.

De har barn. De har forsørgeransvar, familie, venner og foreldre. Som alle må være rimelig forlegne og bekymrede over hva som måtte komme neste gang. Journalisten som intervjuet Ari idag, hevder at Ari igjen blir misforstått for sin ærlighet. Og at han slett ikke var så depressiv som beskrivelsen sier. For min del blåser jeg forsåvidt i om Ari er depressiv. Jeg er mer opptatt av fenomenet Ari og Martha. Hvorfor gjør de det de gjør ?

Det kan være mange svar på dette – i tillegg til den at de trenger å selge bøker og tjene til livets opphold.

Mulige årsaker:

  • At Ari er en/eller har blitt en – overpompøs selvopptatt og selvhøytidelig dustemikkel som ikke vet bedre, eller klarer å iverksette såpass til impulskontroll og selvinnsikt, at han faktisk har mulighet til å la være å si det han sier
  • At Martha faktisk ser engler i hodet sitt, uten at noen faktisk har diagnostisert henne for de synene og stemmene hun hører i hodet sitt.

Det må jo være tidenes scoop at disse har funnet hverandre. Ser Martha engler fordi hun har truffet Ari ? Oppfører Ari seg slik han gjør fordi situasjonen hans er blitt som den er blitt ? Hva er sjansen for å to slike mennesker finner hverandre, og begge er like riv ruskende gale ? Samtidig ? Det er sjelden. At mennesker blir preget av hverandre gjennom et langt ekteskap, er naturlig. Men at det skjer så fort og med slike utslag, er jeg forundret over.

Jeg er like facinert hver gang jeg ser et intervjuv med disse to. De lever i sin egen verden. Og jeg undres over hvordan det er blitt slik. De virker hyggelig og det skal være sagt at jeg kjenner dem ikke. Men allikevel undres jeg. Over at slike mennesker finnes.

Ari Behn

Prinsessegemal Ari Behn mener han er «så godt som umulig å leve sammen med» – og frykter at han ikke skal få fullføre prosjektet det er å oppdra sine døtre sammen med Märtha. Les mer her

Martha

Det er forlaget Cappelen Damm som i dag kunngjør at prinsesse Märtha Louise (38) og Elisabeth Samnøy (41) er i ferd med å skrive bøker.
Bokserien har tittelen «Engleskolen» og baserer seg på de to venninnenes erfaringer med engler og den omstridte Engleskolen, som de startet for to år siden. Les mer her

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Blir Martha og Ari innlagt snart ?

  1. Tårnfrid sier:

    Jeg synes disse to er underholdende, spesielt Ari. Man vet aldri hva neste avsløring vil bli.
    Morsomt par.
    Men røyker de strøempene til hverandre mon tro?

  2. Sverre Hoem sier:

    Jeg har et forslag til løsning. Sjekk bloggen min og slutt opp om den foreslåtte intervensjonen 🙂

  3. Light sier:

    Jeg tviler på at det er baktanker på ferde! Jeg har alltid oppfattet Ari som en melankolsk sjel. Det er hardt å være i en fase av livet der en har tre små barn.

  4. kvalitetssynsing sier:

    Sannsynligheten for at ubalanserte folk tiltrekkes av ubalanserte folk er ikke nødvendigvis liten.

  5. dusselull sier:

    Disse to er jo en god dose underholdning. Jeg ble ikke overrasket over utsagnet til Ari idag «Jeg kommer til å dø uten selskap av noen».
    For ett år siden jobbet jeg på Esso, og disse to kom innom. Martha var OPPRIKTIG forbauset over at det er 18-års grense for å kjøpe røyk.. Siden det har jeg aldri vært imponert.

Legg igjen en kommentar

