Treningsdagbok 26 og 29. september 2009

26.september:

En kjempelang tur på nesten 4 mil – Fra Meren til Lierbyen og til Sylling og til Meren igjen. Lettere enn andre veien – flott vær, flott tur. Har glemt å skrive om denne, men den er dagboksført. 3,9 mil på 1 time og 51 minutter – km pr. time på 20,8. Flott, lang tur som gir mersmak til 6 mils tur neste uke.

 

29.September:

Flott sykkeltur fra Meren til Biltema på Lierstranda – både for sykkelturen og for å kjøpe spesiallyspærer til utelys. En flott tur, men for første gang var det skikkeligt kaldt. Litt for små sko, resulterer i for kalde bein. Superundertøy under skalljakke, samt sykkelbukse, buff og hansker. Allikevel for kaldt. Tiden på 1.25.21 gir en hastighet på over 21 kilometer i timen, hvilket gir 2,8 mil i total kjørelengde.

En flott tur, middels hard og med stor hastighet. Jeg har lite eller ingen plager hverken med sete, bein eller sittestilling. Nå kjøres pulsklokke, avstand og hastighets-måling på styret – hvilket gir en god pekepinn på når turen blir for hard. Har brukt max 145 i puls konstant idag, allikevel bestrebet meg til å holde max hastighet innenfor disse rammene. Det gir en god utholdenhet over tid, og gjør meg vant til å puste tungt uten at det gir melkesyre i beina.

Konstatert idag at jeg må skifte fra X-line drikke til Maxim som er mye bedre. Tar unna 0,7 liter væske på turen, samt 0,7 når jeg kommer hjem. Har idag også forsøkt å få «syklet» meg ned når jeg kommer hjem. Dette er å anbefale, da det gir mindre støle bein og slitasje.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

