Treningsdagbok 9.oktober 2009

Med 5 dagers uthvilte bein og masser av overskudd, var dagens treningsrunde en drøm. Litt befengt med en ukentlig snusbruk, bekymret meg – men gav ingen tegn til å minske kapasiteten. Ubegripelig kaldt. Etter en tredjedel av løypa, kunne jeg ikke føle tærne mer. Litt lite planlegging, litt våte sko og ikke ullundertøy – setter preg på en nedkjølt sykling. Allikevel: 4 store stigninger, hvorpå den 2 stigningen ble utvidet på et rent innfall, bare for å se hvor høyt jeg kunne kjøre pulsen. Den kan gå høyere enn ellers. Kjørt intervall idag. Bånn gass i 4 minutter. Rolig i 2 minutter. Bånn gass i 8 minutter osv. Deres skjønner poenget.

En god kilometertid, da det er 4 store stigninger. Neste gang: Bedre klær – større fokus på stigningene og lavere intervaller. Kjører for høy puls.

Hvilepuls er redusert fra 62 til 54. Det må være bra, tror jeg. Allikevel må trening legges til daglige økter. Det rekker ikke med annenhver dag. Må bevege meg og finne ut av restitusjon. Uttøyning er et must. Jeg kan ikke kjøre lårmuskulatur på den måten som nå uten å tøye ut skikkelig. Merkbart forskjell med og uten. Sykkel-pakken kommer snart. Sykkelrulle og innendørstrening er i god planlegging. Må være innendørs, men ikke i stua med 25 grader. Tenker å kjøre dette på kjellernivå. Musikk i øret er et must.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

