Treningsdagbok 1. november 2009

Det trenes daglig innendørs. I hovedsak på sykkelrullen med Alnatt-hybriden godt festet og utstyr med racer-slicks dekk. Nå kombineres det med ergometersykkel og det funderes på å anskaffe en spinning-sykkel. Årsaken er at man i større grad kan stå på den sykkelen enn man kan på ei sykkelrulle.

Jeg trener daglig og har  3 forskjellige økter i uken. Hovedøkten dreier seg om å sykle lenge innenfor en pulsfrekvens på 80% av maksimal. Dette skulle utgjøre å ligge på en puls på mellom 140 og 150 gjennom hele økten. I tillegg har jeg ei hard økt med intervall og 3-4 økter med 1 times sykling.

Til uken skal det eksperimenteres med joggeskoa ute. Jeg er i mye bedre form enn på lenge. Vekten har blitt redusert med over 8 kilo og det føles. I tillegg forsøker jeg å variere med vekttrening og mage/ryggøvelser, samt uttøyninger.

Tanken er å nå et mål på både vekt og ikke minst kondisjon. Sterkere, høyere og lettere kunne vært et motto. Savner virkelig å sykle ute. Synd med denne vinteren. Skia er preparerte så godt det lar seg gjøre. Og det blir spennende å se om det er mulig å få til noen treningsturer på ski. Alt ligger til rette for å gjøre dette, og lysløypene begynner faktisk å virke fristende.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Treningsdagbok 1. november 2009

  1. veronica365 sier:

    Jeg er langt over middels imponert!!! Litt usikker med dette på å trene på 80%, ikke sååå bra i lengden men fremdeles skikkelig impnert. Så vil jeg vite hva mage og rygg øvelser går ut på? Husker du kjernemusklaturen i dette? Men DÆVEN, jeg er impnert.. Mandag! – sykkel inne???

Legg igjen en kommentar

