Hareide vs Ronny Deila – Jeg vil ha Deila !!!

Det er med glede jeg ønsker Røsler lykke til videre i sin trenergjerning. Hans smittende humør, gode smil og muntre kommentarer – har vært en glede over flere år nå. Nå er det på tide å finne noe annet. For makan til kosebamse som Røsler, finner man ikke på den norske trenerjorden.

Derfor drar Viking – Stavanger`s såkalte store fotballstolthet – avgårde til Sverige for å snakke med «pappaen» sin. Nemlig Benny. Selveste Benny Gullfot Lennartson. Ikke fordi de ønsker å engasjere ham som trener, men fordi han har snakket med Åge. Sjølveste Åge, – den tidligere så lovende krumtappen som har dratt fotball-lærdom både i Sverige, i Danmark, på det norske landslaget og i sjølveste Rosenborg.

Nå skal det sies, at ikke alt Åge tar i, nødvendigvis kronet med gull. Snarere tvert imot. Allikevel får han gode skussmål fra Benny, – som man kan mistenke kan få en rådgivende rolle i sammen med Åge. For noen hundretusen i kvartalet, tenker jeg Viking kan finne noe til Benny å gjøre, – mens han venter på at Åge går på trynet så det griner. For det mistenker jeg kommer til å skje. Jeg håper ikke. Men jeg holder ikke pusten til Åge skaffe gull til Viking heller.

Imens går stakkars Roger Nilsen der og tramper i kunstgresset, mens han venter til Viking en vakker dag ikke har mer penger igjen. Nok penger til å lokke til seg de store navnene. Og da tenker jeg Roger blir god nok. Ikke det at jeg overhodet mistenker Roger Nilsen til å være Vikings redningsmann.

Allerede idag har nyheten om Røsler og Åge begynt på en stadig synkende interessekurve i media. Ansette Åge, får man derimot masse oppmerksomhet. Og det er positivt for Viking. Det kan ikke bare dreie seg om Rosenborg, Brann og Vålerenga. Allikevel ønsker jo jeg – det store fotball-orakelet(ironi !)å fremme endel forslag som Østenstad(mens han fremdeles har jobb), kan tenke på fremover. 

Viking – styrets oppgave fremover blir å erstatte administrende direktør i Viking med en ny. Dette kan bli Østenstad. Og da skal man plutselig ha en ny stilling inn der hvor Østenstad er idag. Hva gjør man da tro ?

Kanskje man drar inn Gamle Bjarne Berntsen igjen ? Ingen vet hvor haren hopper. Allikevel er treneren viktigst akkurat nå(+ ny keeper, back, midtbane, spiss og reservebenk):

Når jeg skal finne trener, tenker jeg først og fremst på hva man kan få for langt mindre penger. Hva kan man få av langt mindre blasserte trenere, mennesker som står med begge beina planta der dem skal være og som står på og leverer med riktig innstilling. Her er noen kandidater jeg ikke vil ha og noen jeg så gjerne vil ha !

FØRST NOT-LISTEN:

 

TOM NORDLI(Ex-alt mulig) – «nok er nok» – slitsom profesjonell klubb-skifter

TONY KNAPP(ex-Viking og Staal) – «Det er for seint Viking – been there, done that »

Tor Ole Skullerud(ex-Vålerenga) – «enda en surpomp skal vi ikke ha»

Kjetil Rekdal – «Flink, men vi trenger smil, entusiasme og kloke kommentarer»

Så HOT-LISTEN:

Ronny Deila – Ex-Viking spiller med sans for humør og kriging !

Knut Tørum(Start og ex-Rosenborg) – Norges mest intelligente trener ?

Mons Ivar Mjelde – Bryne og ex-Brann – En trener-kjempe som fikk ufortjent lite ros i Bergen

Roar Johansen(Sarpsborg) – hva ikke han kan få til med Viking, når vi ser på Sarpsborg`s spillende fotball ?

Det snakkes med Hareide idag

Sinte Røsler ut mot Stavanger Aftenblad og RA

Viking i møter nå

Roger Nilsen litt snurt eller ?

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Hareide vs Ronny Deila – Jeg vil ha Deila !!!

  1. en liten skrivefeil:
    Det skal stå følgende i tredje siste linje:
    «…for så å «sprudle» på hjemmebane i neste kamp?»

  2. Kloke ord.
    Ønsker Uwe lykke til videre, gid måtte det finnes ett karismakurs på lik linje med trenerkursene som etterhvert er blitt obligatoriske. For noen år tilbake husker jeg smilekursene i regi av SAS, det hadde vært noe for Uwe. En fotballtrener må kunne motivere, det er den største mangelen med Uwe. En annen egenskap er å stole på sin egen spillestil. Hvorfor spille som en gjeng defensive anti-fotballspillere på bortebane, for å «sprudle» på hjemmebane?
    Deila har fått mye ut av lite, han kjenner Viking fra innsiden, og er klar for jobben. Jeg tror Deila ville være tt godt valg.

Legg igjen en kommentar

