Mulla-Tull !

Mulla Krekar og diskusjonen omkring å sette ham i forvaring begynner å bli fullstendig tullete. Jeg kan egentlig ikke begripe hvorfor vi ikke kan utøve vår suverenitet i slike tilfeller. Om han fremmer et syn vi oppfatter både som fientlig og farlig, – må det vel være fornuftig å handle deretter.

Regjeringen setter nå ned en arbeidsgruppe for å se om vi kan sette i forvaring personer som er utvist av landet.(les mer her)

 Hvorfor det ?

Hvorfor ligger det ikke i saken at et land kan gjøre som det vil. Vi har undertegnet en avtale og vi har noen grunnprinsipper som låser oss i denne saken. Årsaken er at vi er redd for at Mulla Krekar blir torturert og drept om vi sender ham tilbake. Og slik kan vi ikke ha det. Det er jeg enig i. Vi skal vise omtanke og verne om liv. Men det er jo heller ikke saken. Diskusjonen går på om vi kan begrense hans aktivitet og truende atferd. (mer om Mulla her)

Og det må vel være fornuftig ? Og ikke minst på linje med den almenne rettsoppfatning.

Jeg venter spent på kommentarer. Det er sikkert noe jeg ikke skjønner i denne saken. Og jeg vokter meg vel for å være enig med Frp i noenting som helst. Dessverre må jeg nok gjøre det i denne saken. (Og enda mer Mulla-tull her)

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

