Svine-tull !

Svineinfluensa igjen !

Nå er det bekreftet. Vi kan få svineinfluensa 2 ganger. Jeg blir helt svimmel av all den informasjonen som sirkulerer. Vi svever mellom bastante synspunkter og stor tvil. Ta eller ikke ta influensaen. Det er rykter i massevis. De siste jeg hørte er at det nå kommer en «ren» vaksine fra USA. I februar. Som visstnok skal være bedre, men som visstnok kun er forbeholdt det amerikanske markedet.

I tillegg ryktes det at man må ta vaksinen hver 6-9 måned etter man har tatt den første gang. Det begynner å ligne en farse. Hva skal vi tro på ?

Etter å ha lest en massevis og fått med meg debattprogrammer på TV, snakket med kollegaer og venner – slår det meg at all den informasjonen som svever i samfunnet, bare gjør saken vondt verre.

Hovedhensikten er å stoppe en pandemi. Jeg er rimelig sikker på at det er en pandemi, selv om jeg lenge har vært i tvil. Leger og professorer baserer seg på logiske slutninger når de ikke vitenskapelig kan bevise at vaksinen er hensiktsmessig å ta. De forutsetter at vitenskapen er kommet så mye lengre enn sist gang vi tok vaksine. På skolen altså. Når vi var yngre fikk vi ei sprøyte i armen, uten at noen tok notis av det. Nå begynner vi å tvile på produsenter. På legemiddelindustrien. På regjering og ledelse. Om det er noe muffent bak det hele. Det er jeg sikker på er tull. Men allikevel kan man undres over all viraken rundt dette.

Alt er så åpent. Alt er så offentlig. Før kunne man si at det man ikke vet, har man ikke vondt av. Det gjelder ikke lenger. Nå kan det være at det man vet, har man faktisk vondt av ?

Sjekk ut dette og bli klok ?

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

