Treningsplan – målsetninger 2010

Det jobbes i disse dager iherdig med synkronisering av Polas FT60 og dertil tilhørende treningsprogram via Polar.com. Et treningsprogram jeg ser for meg i hodet, skal omfatte sykling, løping og vekttrening i skjønn forening. Hva er så målet, spør klokka ?

Vel, svaret kan være så mangt. Det viktigste er definitivt å øke kondisjonen. Jeg skal kunne kunne sykle Birken på rimelig tid. Setter ikke 2 streker under hva som menes med rimelig helt ennå. I kortere perspektiv, skal jeg kunne ta på meg joggeskoa og jogge 1 time. Jeg skal bli sterkere. Og jeg skal kunne sykle 8-10 mil med et rimelig høyt tempo. Så sånn er målsetningen i 2010.

Våren nærmer seg vel snart. Jeg har forskjøvet tanken om pigger på sykkelen. Satser heller på innendørstrening i samarbeid med Polar. Så får vi se om ambisjonene er for store. Kanskje de er det. Men det gjør ingenting – jeg blir uansett raskere, lettere og mer fornøyd.

Hva skjer hver eneste uke:

Vel – etter å ha tatt hvilepuls-kontroll og gjennomgått programmet som tar for seg vekt, hastighet, snitt og maxpuls, samt varighet – er det tid for å sette opp en plan som gjør at jeg skal nå målene. Første steg er et treningsprogram over 12 uker. Max treningstid 1,5 time pr. gang. Minimum antall treninger pr. uke er 4. Kortere treninger legges med intervall og maxpuls opptil 169. Ingen treninger foregår under puls på 132. Styrketreningen foregå etter hver trening med fokus på hovedmuskelgruppene.

Det er i korte trekk planen. Den må være fleksibel, da tiden er den største fienden faktisk. Ikke selve treningen. Nå er det gøy og jeg har på plass nødvendig utstyr for å få dette til på en enkel måte som krever lite tid til forberedelser.

Hensikten med denne publiseringen er rett og slett å øke forplikelsen. Det burde flere gjort. Hvilke nyttårsforsetter man skal i et helsemessig perspektiv, får jeg klekke ut iløpet av uka. Jeg går og sysler med tanken på å droppe noen flytende væsker i 2010, som ikke er å anse som helt helsebringende. Vi får se om jeg dropper kaffe eller øl – eller kanskje begge deler 🙂

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Treningsplan – målsetninger 2010

  1. veronica365 sier:

    Sinnsykt imponert!!! 🙂 Mektig!

Legg igjen en kommentar

