Treningsdagbok for siste uke

Ei tung treningsuke er over. Denne uka var tyngre enn noengang. Jeg innbiller meg at jeg overdriver og trenger litt mindre trening og mer restitusjon. Men det kan hende det bare foregår i hodet mitt. I hovedsak har jeg hatt 10 treningsøkter. Treningstid på 10 timer og 55 minutter. 5200 kalorier er forbrent. Jeg har syklet/løpt 17,9 mil og hatt 4 vekt-treningsøkter iløpet av uken. Det er nesten ingen vektreduksjon lenger og kroppen krever mer mat enn noengang. Spiser stort sett sunt og drikker ekstreme mengder vann.

Testen som foretas via Polar når det gjelder Ownindeks(pulsvariablen) eller formen om du vil -viser 48. Dette betyr at jeg er i god form. Og det merker jeg selv. Jeg løper i en time på tredemøllen. Og det er jeg rimelig fornøyd med.

Dagens økt har vært preget av å hente inn treningsmålene – dvs jeg hadde 1 time å hente inn i sone 3(dvs med puls mellom 80 og 90% av max). Det holdt ikke idag. Etter litt mye rødvin og kos igår, er trening på så høy puls nesten dumt – men det hjelper utrolig bra om du har «dagen» derpå.

Den nye DVD-spilleren jeg monterte på sykkelen, er et funn ! Idag har jeg sett hele siste filmen av Ringene Herre med lyd i ørene (høyt), glemmer man fort at pulsen ligger på 85% og lårmuskulaturen skriker om hjelp. Godt forberedt på langtur er viktig – slik at man slipper å gå av og ordne saker, når man er i en god tråkkfrekvens. Håndkle, godt med drikke, pulsklokka på styret m/sonevisning som gjør at du vet hvilket nivå du skal være på til enhver tid, film, sykkelbukse og fred/ro. Da trenger man ikke stort annet. Idag tilbrakte jeg 2,5 timer på sykkelen – 2 timer og 25 minutter i sone 2 og 3(dvs fra 70% og opptil 90% av max-puls).

Neste ukes trening vil være annerledes. Det er bestemt at jeg skal ha minimum 1 skikkelig skitur. Og 2 stk joggeøkter utendørs. Temperaturen er nå fin ut, og det er mulig å løpe uten fare for å brekke beina på isen. I tillegg skal neste uke vektlegge styrketrening med tunge vekter og 2 langturer på sykkelen(min. 5 mil).

Neste ukes treningsmål er som følgende:

10 økter

Tid: 10 timer og 45 minutter

Kalorier: 4340

Lengde: 12,9 mil

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

