Så gammaldags jeg plutselig er blitt

Etter en diskusjon på jobben idag, med unge menn som så fremtidsrettet bruker alskens remedier på både hud, ansikt, hår og …ja, man kan bare lure. En merkelig diskusjon, som startet med en fleipende bemerkning om hårspray og gutter. Og som endte – som jeg så vel hadde fortjent – opp med at jeg blir sittende igjen som den gamle gubben som slett ikke følger med.

Her snakker vi om unge menn – fra 23 til 35 år – som bruker både mousse, krem, hårspray og klister(det heter sikkert ikke klister, men det ligner) i håret. Samt hudkrem, og håndkrem og solfaktor(jada, hele året). Om nattkremen er tatt i bruk, er jeg litt i tvil om. Jeg turte ikke spørre. Dog spør jeg meg selv noen spørsmål.

Hvorfor driver de med dette ? For å ta seg best mulig ut selvfølgelig. Nå skal det være sagt at hårlengden ikke er stor, og forskjellen på utseende med og uten ting i håret, er svært begrenset. Dog beveger ikke den frisyren de har lagt om morgenen seg det grann. Den sitter hele dagen gjennom og kan forandres på med enkle håndbevegelser.

Ja, det gjelder ikke alle. Og noen fnyser jo på nesen av menn som bruker lengre tid på badet enn kvinner. Slik er ikke situasjonen her – håper jeg, men allikevel bruker de både tid, penger og tankevirksomhet på noe jeg slett ikke engang hadde tenkt å tenke på.

Kanskje alle burde ? Kanskje man vil ta seg bedre ut på eldre dager, om man starter tidlig. Niks rynker er vel et mål ? Jeg vet ikke jeg. Egentlig synes jeg det hele virker litt underfundig. Men at det er gjennomført – det skal dem ha.

Jeg bare undres litt.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

