Manglende engasjement og skrivetørke

Det er rart. Når andre interesser blir for store, tørker engasjementet og skrivetørken kommer uanmeldt. Jeg tenker mye på saken. Normalt sett anses jeg som engasjert og langtifra likegyldig til hva som skjer rundt meg. I disse dager er jeg opptatt av så mange andre saker. Og derfor tror jeg skrivetørken kommer.

Jeg leser VG, Dagbladet, Aftenposten, DN, Aftenbladet og Dagsavisen. Men det er mye det samme. Til og med jordskjelv-katastrofen legger igjen lite engasjement. Det er trist og tragisk. Men ikke mer. Dessverre er det blitt slik. Men det går over. Jeg leter fremdeles etter «Geronimo»-effekten. Med det mener jeg tidspunkter i livet hvor det å skrive om Geronimo kunne anses som spennende. Det er det ikke lenger.

Jeg er blitt oppfordret til å skrive hvordan man opplever skrivetørke. For meg er det veldig enkelt. Jeg er ikke så engasjert lenger. I akkurat det å skrive. Dog anser jeg det som rimelig tåpelig å la være. Men å skrive 2-5 innlegg pr. dag – er helt umulig akkurat nå. Og jeg skriver faktisk det jeg skriver, fordi jeg føler jeg bør.

Hva kan jeg så gjøre ? For jeg kommer ikke til å slutte. Det er helt uaktuelt. Og jeg leter. Leter etter å knekke koden for å kunne skrive om noe som virkelig betyr noe. Noe viktig. Og hva er så det ? Akkurat nå vet jeg ikke. Dele seg selv med andre ? Not in your life. Dele det som er blitt en hovedinteresse og nesten en besettelse – nemlig trening ? Ja, jeg gjør forsåvidt det. Men nå trener jeg langt mer enn jeg skriver. Og koser meg med det.

Så emner fremover kunne jo vært trening, helse og velvære – men det er det veldig mange andre som skriver om.

Vi får se. Skrivetørke oppleves ikke dramatisk. Det kommer når jeg er klar. Og da kommer det sikkert i bøttevis. Pr. idag har jeg rundt 550 lesere daglig – noe mer i helgene. Dog er det et paradoks at bloggen min leses mer, jo mindre jeg faktisk skriver. Skal jeg ta det som et tegn. Jeg har i tillegg rundt 200 lesere daglig fra utenlandske blogger, som kan lese innleggene på sine språk. Spennende det forsåvidt, men allikevel kommuniserer jeg ikke på annet enn norsk.

Lesere er gøy. Så enkelt er det.

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

