Treningssammendrag januar 2010

Det opprinnelige målet for trening er nådd. Vekten er på 85 kilo og jeg har gått ned totalt 12 kilo. Nå skal det være sagt at det er lenge siden dette målet mistet fokus,  da jeg innså tidlig at dette målet nås lett om jeg fortsetter slik jeg har gjort. Nå er målet annerledes. Jeg skal fremdeles trene lavsoner, men konsentrere meg om å velge treningsprogrammer som øker kondisjon og styrke fremover. Det er lett å holde en stabil vekt med den aktivitet jeg har nå, og det er fantastisk å merke hvor lett alt er blitt.

Jeg har senket hvilepulsen betraktelig. Max-pulsen når stadig nye høyder uten at det er så vondt som det var tidligere. Idag syklet jeg eksempelvis 1 timeo og 10 minutter på 80% av makspuls. Det går helt greit. Jeg løp 25 minutter med puls 85%. Det er fantastisk hva trening kan gjøre.

For deg som skal begynne å trene – start rolig og gjør det hver dag. 30 minutter hver dag ved å bruke beina, gjør mer enn nok for å bedre formen. Skal du allikevel øke sjansen for at dette fortsetter, vil jeg anbefale å kjøpe ei puls-klokke og styre hele treningen utifra denne. Da sliter du deg ikke ut og du kan holde på lengre med større lyst.

Jeg trener nå mellom 10-12 timer pr. uke – antall kilometer på sykkel ligger på rundt 14 mil og ved løping mellom 1,5 og 2 mil. Jeg forbrenner mellom 4900 og 5600 kalorier på ei uke.

Totalt sett siden 24. desember 2009 – har jeg hatt 39 treningstimer, forbrent 17500 kalorier og syklet/løpt 55 mil !!

Klikk på bildene under for å se resultatene

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

