MGP

Mira røyk ut av Melodi Grand Prix ! Ja, også da ? Det var synd ! Eller var det egentlig det ? For meg er det egentlig det samme – om det er Mira eller Tre Busserulls. Det spiller liten rolle. Men de har vært flinke. Disse menneskene som har fått MGP til å være noe annet enn det var før. De siste årene før de siste års farsott – var kjedelig. Og i mellomtiden har hele MGP blitt en «ikke-happening» for meg. Er det virkelig noen som bryr seg om hva som skjer i MGP – i min aldersgruppe ?

Egentlig håper jeg ikke det. Det er lett underholdning, og neppe noe jeg tror godt voksne mennesker legger mye i. Det skrives mye om – faktisk massevis og mer enn saker som fortjener langt mer oppmerksomhet enn MGP.

Til og med jeg skriver om det – tiltross for at det er middels døv underholdning og langtifra kan legges i kategorien viktig. At Mira vil være med i det hele tatt, tyder – etter min mening – på at muligens karrieren er på hell. Men jeg kan ta feil og innrømme at jeg ikke vet hva som beveger seg i de kretser om dagen. Er musikken bra ? Ikke vet jeg. Kjøper jeg plata eller i det hele tatt gidder jeg å laste ned musikken ? Nei, det gjør jeg ikke. Kommer jeg til å huske musikken om 12 måneder ? Neppe !

Men allikevel – er det jo forsåvidt viktig – at Norge vinner MGP internasjonalt ! Jeg håper jo det, enten vi sender Tre Busserulls eller Gluntan ! Les mer om saken her

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til MGP

  1. erik sier:

    Helt enig.MGP er så uttynnet at man er lei lenge før den nasjonale finalen.Når arrangøren skal prøve å vri den siste krona ut av folk så har dette lite med MGP å gjøre.Og med den tynne rollebesteningen vi har her i landet så blir det syltynt.Mira,hva i alle dager er det for en artist?Det er godt gjort å komme så mye i media med så lite talent.

  2. Karina sier:

    Nei MGP er ikke i dag hva det var for 10-20 år siden. Ikke for meg i hvert fald. Den gangen satt man benket i godstolen gjerne timer før startsignalet gikk og spente var man helt til siste avstemningen var slutt. Den gleden har man ikke mere heller, da alt idag foregår via mobil meldinger og andre ting dem tjener gode penger på. Den eneste virkelige spenningen det gir de som eventuell stemmer i disse tider, må være spenningen over at motta telefonregningen sin og se beløpet derpå.

Legg igjen en kommentar

