Mitt første styrketråkk

Med intervaller på 3 minutter og 1 minutt pause -tung motstand og lav tråkkfrekvens – var styrketråkk en opplevelse. Først 3 repetisjoner og deretter 2 nye. Ekstremt tungt og puls på over 90% av max. Lårene er tunge og utøyning tror jeg var på sin plass. For første gang merker jeg hensikten med å sykle meg ned igjen.

Dagens økt startet med tredemølle -gange med 10kg vekter i hendene – 10 minutter – da blir man god og varm og pusher rundt 70% av max-puls når man går så hurtig man bare kan. Viktig med tredemølle-teknikk og korte skritt hvor man ikke lander på hælen. Deretter 20 minutter jogging i behagelig tempo – med max-puls rundt 68-70%. Avslutter med intervall 3 repetisjoner a 2 minutter med 1 minutt hvile imellom – løp så fort du kan med like drag hver gang.

Deretter styrketråkk på sykkelen som beskrevet – pulsen ligger på mellom 82-90% hele tiden, dupper ned i pausene hvor jeg bare tråkker lett med mindre motstand. Avslutning med puls mellom 60-70% i 10 minutter. Uttøyning og godt med drikke. Salat og brød i massevis etterpå.

Ei fin økt – som skal innpasses 1 -2 ganger pr. uke.

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

