Treningsdagbok

Etter kun 2 sykkelturer på 2 uker – kom dagen da raceren skulle ut på en lengre tur. Etter å ha tatt en frivillig uke med sykling, – som ble erstattet med løpeturer – kom enda ei uke med reising på jobben og mye ting og tang som ikke tillot den store sykkel-turen, – kom endelig dagen da både overskudd, vær og tid var tilstede samtidig. Det startet ganske snålt – møtte et sykkelritt i motsatt retning med politi og sykebil hakk i hæl, – hvilket ritt undersøkes i skrivende stund. Turen min gikk til Drammen via Konnerud og til Mjøndalen mot Hokksund med retur på andre siden av elve og en sluttetappe over Tranby og litt store motbakker. Totalt 79 km på litt under 3 timer. Dette skulle gi en snittfart på over 26 kilometer i timen.

Etter mine forhold er det rimelig fort 🙂

En fantastisk tur – uten stopp i det hele tatt. Det gir ubegripelig vondt i beina, – spesielt på slutten av runden. Finner ikke ut hvorfor dette til stadighet gjør vondt, men er overbevist om at det har med skoklossens plassering under skoen. Det «brenner» under beina, og man finner nok informasjon på sykkelsidene til å forstå at noe må gjøres. Etter flere endringer, brenner det fremdeles.

Allikevel er formen ubegripelig mye bedre etter noen dagers restitusjon. Det skulle bety at overtrening så absolutt også kan inntreffe for meg. Jeg tar det til etterretning og vil nok tilpasse øktene litt annerledes fremover. Det nærmer seg høsten og raceren skal innomhus. På rulla på et strategisk sted i huset. I høst skal treningen varieres mellom vekttrening og sykling, – muligens også litt sirkeltrening på Akropolis. Vi får se hva som skjer fremover. Uansett er styrketrening viktig til neste år. Kjernemuskulaturen skal til pers og gjøres mye bedre til neste års sykling.

Det blir spennende å se hvordan dette kan gjøre utslag. Til neste vår må jeg har minimum 3 ritt å gjennomføre. Man ikke drive all denne syklingen uten at det skal konkurreres mot andre. Jeg tenker nok at Birken er et naturlig valg, muligens også Grenserittet. Kanskje jeg slår på stortromma og satser på Styrkeprøven. Vi får se. Uansett må jeg «ritte» meg litt til neste år.

Linker for de spesielt interesserte:

Birken

Styrkeprøven

Grenserittet

Dette innlegget ble publisert i Kjekt å vite og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

