Sitater

Det har også sine fordeler å bli eldre: Man får kvantumsrabatt på lysene til fødselsdagskaken.

 

Jeg tror på lojalitet. Når en kvinne har nådd en alder hun liker, bør hun holde seg til den.

 

Du er gammel den dagen du bøyer deg ned for å knytte skolissen, og når du har gjort det, stanser du et øyeblikk og tenker: Var det noe mer jeg skulle ha gjort når jeg først er her nede?

 

Man kan aldri trøste en skuffet kvinne med at tiden leger alle sår. Tiden er jo ikke akkurat blant de mest vellykkede skjønnhetsleger.

 

Alderen har to fordeler: Man har ikke vondt i tennene lenger, og man hører ikke lenger alt det dumme som blir sagt rundt en.

 

En kvinnes alder har ingen betydning. Det som teller, er hvor lenge hun har vært i den alderen.

 

Du vet at du holder på å bli gammel når lysene koster mer enn kaken.

 

Gamle folk burde ikke spise helsekost. De trenger alle de konserveringsmidlene de kan få.

 

Det er en fordel med å bli gammel; når en sier at en har glemt saker og ting, så blir en også trodd.

 

Alderdom: Først glemmer man navn, så glemmer man ansikter, så glemmer man å trekke opp glidelåsen – og til sist glemmer man å trekke den ned.

 

Ta alltid med deg en liten flaske whisky i tilfelle du skulle bli bitt av en orm. Ta dessuten alltid med deg en liten orm.

 

Det finnes ikke sterk whisky, bare svake mennesker.

 

Jeg glemmer aldri et ansikt – men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.

 

Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det.

 

Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne.

 

Verden er full av villige mennesker. Noen er villige til å arbeide, de andre til ikke å hindre dem.

 

Utfør arbeidet ditt helhjertet, og du kommer til å lykkes. Det er jo så liten konkurranse.

 

Jeg liker arbeidet. Jeg kan sitte i timevis og se på det.

 

Jeg kommer alltid for sent på kontoret, men jeg gjør det godt igjen ved å gå tidlig.

 

Vi kan ikke bare stå her å glane, folk kunne tro vi var ansatt i kommunen!

 

Det er et pokkers arbeid å foreta seg noe.

 

Den som graver en grav for andre, er ikke arbeidsledig.

 

En muntlig avtale er ikke verd papiret den er skrevet på.

 

Du har sleipe strategier
og ugunstige gener.
Så jeg hører hva du sier,
men jeg vet hva du mener.

 

Barn utsetter ikke til i morgen noe som kan forhindre dem i å gå til sengs i kveld.

 

Jeg elsker barn. Særlig når de gråter – for da kommer det noen og fjerner dem.

 

Gå alltid i andres begravelser, ellers vil de ikke komme i din.

 

Bestemor tok et bad én gang i året, enten hun trengte det eller ei.

 

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere.

 

Det finnes fremdeles en stor majoritet som er for eller imot proffboksing.

 

Selvfølgelig har det forekommet ulykker og dødsfall i boksing, men ingen av dem har vært særlig alvorlige.

 

Svar aldri på et anonymt brev.

 

På ett punkt er vi litt uenige. Jeg vil ha stort kirkebryllup med blomster og brudepiker og stort, dyrt selskap. Han vil heve forlovelsen.

 

Damene først! sa matrosen, han skulle kaste noe overbord for å lette lasten.

 

Jeg reiser aldri uten dagboken min. Man bør alltid ha noe sensasjonelt å lese på toget.

 

Jeg har til hensikt å gjøre dette landet til et demokrati. De som er imot det, havner i fengsel.

 

Russisk demokrati er helt overlegent det amerikanske. I Russland vet vi hvordan valgresultatet blir flere uker før valget avholdes. I Amerika vet de ikke resultatet av valget før flere uker etter at det er ferdig.

 

En diplomat er en person som tenker seg om to ganger før han ikke sier noe.

 

En diplomat er en som kan be deg dra til helvete på en måte som gjør at du begynner å glede deg til turen.
Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

