Godsaker til vinteren

Det nærmer seg stygt vinter i Lier. Det er frost om natten, rim på bilen om morgenen(-3 grader) og håpet om snø har faktisk begynt å nærme seg. Chainreactioncycles.com er blitt testet ut. Pakke fra England kom med posten 3 dager etter bestilling. Det er nesten så jeg er litt flau over hvor usannsynlig hektet jeg er blitt på utstyr og dingsbomser til sykkel-eventyret. Ny saker og ting, det å lese om sykling, utstyr mv – er blitt en ørliten «besettelse» som gir hele treningsiveren flere dimensjoner.

Nå venter jeg faktisk på snøen. Og det er det mange år siden jeg har gjort sist. Vet jo at det blir skigåing og alt mulig iår også, – og tenker nok mitt til at jeg skal forsøke å få til noen skikkelige turer iår – litt sånn for å trene mens jeg går på ski. Jeg ser jo ikke for meg å innarbeide noen form for teknikk, ikke synes jeg det er moro heller – men det kan hende at jeg blir grepet av dette med snø, skog, vinter og fjellvett-reglene. Jeg tviler, men jeg skal iallefall gi det en fair sjanse.

Sykling i skogen, i snøen, på brøyta veier og is, er jeg derimot veldig klar for. Nå er raceren plassert trygt innendørs hvor bakhjulet er skiftet ut slik at den passer rulla – foran TV i andre etasje – filmene som skal sees gjennom er klare – det gjelder bare at det blir max drittvær, så kommer innendørs-inspirasjonen iår også. Terrengsykkelen skrudd fra hverandre, oljet og sjekket – har til og med vært innom Birksport for litt egen-inspirasjon i form av nye godsaker. Hybriden begynner snart å nærme seg en ordentlig Cyclocross – mangler riktignok et skikkelig girsystem, – men det ordner seg nok med en 105 sånn utpå.

Klær er flyttet innendørs og sykkelboden er flyttet til kjelleren, med riktig belysning, varme og diverse – mangler vel kanskje egentlig bare et lite kjøleskap til etpar små brune mens vinterstormene kværner på utsiden ? Vi får se hvor mye tid jeg tilbringer der i vinter – tviler på det blir mye.

Uansett – her er utstyr som nå skal tas ibruk – …

En SPLITTER-NY Giro-hjelm

Giro hjelm

NY ryggsekk med drikkesystem

Camelback Slipstream 2010

Århundrets sykkel-verktøysett

x-tools fra chainreactioncycles.com

og ikke minst nye Schwalbe piggdekk !

Dette innlegget ble publisert i Kjekt å vite og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

