Kjære Julenissen

Kjære Julenissen !

Her kommer et lite jule-sukk iår igjen. For det ørtende året på rad, får du iår en siste sjanse til å bygge opp tilliten du har mistet hos meg. Jeg begynner å tvile på om du finnes lenger. Nå har jeg levd i flere å i god tro på at du rett og slett ikke fikk brevene mine, og trøstet meg med at Internett ikke fantes på Nordpolen. Men ifølge Nasa, er tilgangen så absolutt tilstede også oppe i det kalde nord.

Derfor, kjære Nisse – kommer årets julegave-liste på denne bloggen. Og jeg forutsetter at du i tillegg retter opp de siste årenes manglende hengivenhet i forhold til gave-utdelingen. Jeg har snille barn, snill kone og gode venner. Ønsker meg kanskje litt fred på jorden og hellig jul og sånt, men i god fråtse-kultur, – er det dog etpar småting du kanskje kan kaste oppi sleden til Rudolf, på din vei til Meren:

1. Fox Støtdemper til Terrengsykkelen

2. Sidi Diablo Sko

3. Bare fine veier å sykle på

4. En sommer som varer fra midten av februar til slutten av november 2011

Vel, det var vel i det store og hele småtingene. Om jeg så skulle være så frempå – det er jo avhengig av hvor snill akkurat du, kjære Nisse – føler deg iår, eller hvor dårlig samvittighet du har har for alle de årene du ikke har vært helt tilstede slik jeg hadde forventet – å foreslå at du også tar med deg noen småting tilbake til Nordpolen. De tingene kan du, – om du har bruk for dem, gjerne gjøre med som du vil. Om du velger å ikke gjøre noe med disse, blir jeg ikke fornærmet om du rett og slett bare plasserer dem på et fjernt kaldt og guffent sted på Nordpolen. Her er det jeg kunne tenkt meg at du tok med deg(ps. Jeg ofrer gjerne skoa, om du synes det blir mye:

Dette innlegget ble publisert i Tull og tøys. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Kjære Julenissen

  1. veronica365 sier:

    Kanoooon!!!! 🙂

Legg igjen en kommentar

