Våren kommer snart

Det er ganske rart hvordan vinteren setter begrensninger for så mye rart. Trening blandt annet. Man legger på seg. Sene vinterkvelder innbyr til peis, god mat og ei pils i ny og ne. Joda, har jo prøvd skiene. Gått masse på ski iår faktisk, men det blir liksom ikke blodsmak ut av det. Og kan neppe legges i kategorien trening, om du går så dårligt på ski som jeg gjør.

Nå er sykkelboden(lykkeboden som den kalles her i huset) ryddet – alt utstyr er gjort klart – syklene er klare – alle sykkelblader og sider på nettet er sjekket opptil flere ganger. Jeg mangler lite utenom en fancy ny demper og litt annet små-snacks. Jeg er klar som et egg. Måtte det bare krype litt over til pluss-grader, så kan det hende jeg er på sykkelen igjen. Det har vært lite innendørs-sykling. Mest joggings og tur med hunden. Det har vært trening, men slett ikke på de nivåene jeg hadde ambisjoner om. Allikevel er gløden tilstede. Fikk jo forsøkt et lenge etterlengtet forsøk på svømming idag. Å herremin for en kjedelig sport ! Hver gang du treffer kanten i enden av bassenget, skjer det jo absolutt ingenting annet en en haug med vann – atter en gang. 10 ganger frem og tilbake i rimelig speed i Drammens-badet. Jada, jeg merker det – men jeg er nærmere å dø av kjedsomhet enn drukning. Og folk svømmer og svømmer. 10 ganger er ingenting – vi var der 2 timer og en og samme person svømte jamt hele tiden. Men man kunne se at det var kjedelig. Helt klart.

Hva er så ambisjonene ? Jeg har plass på Grenserittet iår. Jeg har store planer om å sykle rittene i Drammen – spesielt terrengrittene. Men vi får nå se. Da skal formen opp på et jamt høyt nivå, før jeg stiller. Det er lite hensiktsmessig å sykle for turens del. Det må være mulig å slå noen 🙂

Men det blir deilig med vår, hage, sykling og no snow ! I år har det gått over alle bredder. Når akkurat våren sniker seg innover Meren, er det bare et skremmeskudd. Det snør like forbanna dagen etter. Og den er ikke ferdig måket nei !

Jeg startet ambisiøst med mål om å holde hundegård, gangsti i hagen og det meste ryddet for snø iår. Det er god trim og jeg bruker manuell spade-kraft. Men nå har jeg gitt opp. Det slutter egentlig aldri. Takras ned på gangstien i hagen er spesielt stilig. En hardpakken dunder-snø som du bør ha dynamitt for å flytte. Jeg gidder rett og slett ikke og innser at våren vil nok knekke dritten etterhvert.

Neste år ønsker jeg en snøfri vinter !

Det nærmer seg Syden – og forhåpentligvis sol. Sykkelsjappa med de feteste syklene er sjekket ut – jeg har fått innvilget en daglig dose inspirasjon på sykkelen og ser jo for meg en kjapp 2-timers med øl som belønning når turen er over. Da kan livet neppe blir særlig bedre. Vi får se hvordan det hele ender 🙂

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Våren kommer snart

  1. veronica365 sier:

    🙂 fantastisk! 🙂

Legg igjen en kommentar

