Kan vi nå begrave Frp ?

Å vegre seg mot skandaler, kan vise seg å bli Siw Jensens bane ?

Jeg kan se det for meg. At meningsmålingene i 2009 var så gode, at Fremskrittspartiets ledelse nesten ikke trodde sine egne øyne. Alt pekte oppover ! Litt synd at man aldri har Stortingsvalg, når vi er på topp…tenkte kanskje Siv Jensen ?

Vel, midt oppi dette dukker det altså opp informasjon om at en tillitsvalgt leder i partiet faktisk burde blitt meldt til politiet. For å ha misbrukt en mindreårig. Siv forteller at de gav råd om at gutten faktisk burde kontakte politiet. De hadde ikke en slik rett. Eller plikt. Eller hva det var Siv gjemte seg bak.

Uavhengig av at Siv Jensen faktisk ikke meldte dette til politiet på vegne av gutten, tok hun heller ikke affære i forhold til egne tillitsvalgte ledere. Ei heller ville hun informere andre om dette. Heller tie det ihjel. Og 2 år etter, gjør hun jammen meg det samme. Hun tier. Denne gang blir hun avslørt. Avkledd. Og tatt på fersk gjerning. Det er kanskje ikke rart om man lurer på om hun faktisk også løy i Søviknes-saken.

Det som er mer interessant, er jo om hun representerer et parti, hvor tettheten av løse kanoner, er langt over gjennomsnittet for norske politiske partier ?

Etter min mening, er det neppe noen tvil om akkurat dette. Uten å henge ut Fremskritt-partiets velgere.

Allikevel skal man vel allikevel dvele litt over det faktum at Siv faktisk kan bli statsminister ?

Tenk på saken noen minutter. Kan vi ta sjansen på at Siv, eller forsåvidt partiet,  faktisk skal få sjansen til å styre landet ?

Vi ville ikke når de hadde Carl I Hagen. Vi ville det heller  ikke ved første gangs mulighet for Siv. Og jeg håper inderlig vi egentlig aldri vil. Jeg gnir meg i hendene og tenker «hva var det jeg sa !». Men jeg sier det ikke ! ..iallefall ikke muntlig.

Den etiske og moralske standarden som deler av partiledelsen i denne saken har utvist, bør det settes store spørsmålstegn ved. At det nå blir bevist at de har løyet taler for seg. At de i tillegg ikke har gjort noe for offeret i denne saken – og dermed bidratt til at mannen kunne fortsette sine overgrep, er en langt viktigere dimensjon. Nå skal saken opp i retten. Det kommer en dom. Saken er tragisk, for mange parter. Men den er ikke tragisk for ledelsen i Frp eller partiet. Utgangen av saken for Siv og gjengen vil være fullt fortjent, forhåpentligvis med det resultat at meningsmålingene stuper og Siv Jensen forlater politikken.

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

