Endelig vår-sykling

Endelig kom våren til Lier. Ut med sykkelen. I sørpe og snøsmelt, men med asfalt under dekka, ble turen fantastisk. En liten tur, som bare utvidet og utvidet seg – 3,8 mil i rolig tempo. Småbommet på valg av sokker, trodde det var ull, og det finner du fort ut at det ikke er. Selv med Neopren over sykkelskoa, kom kulden snikende inn – med hvitfrosne tær som det tar noen timer å tine opp.

Det var tungt – kjempetungt ! Jeg er i dårligere form enn jeg trodde. Eller så vil hodet sykle mye fortere enn pusten og musklene tillater. Jeg tipper på form-svikt. Nå er 2 dager på rad gjennomført – første dagen med veldig høy energi, dagen idag i et roligere tempo.

Snittpuls på 75% av maks – 4 bakke-intervaller a 1 minutt, gav maxpuls på 95%. Jeg gleder meg til det har gått noen uker og formen begynner å ta seg opp. Nå nærmer det seg også jobb-sykling. Jeg tenker å få til dette på daglig basis, og lurer på om jeg ikke kan avlegge noen mil daglig – til og fra jobb. Det vil på sikt legge ytterligere formstigninger til programmet.

Håper nå bare på sol, sol og atter sol.

Dette innlegget ble publisert i Lier. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

