Bauhaus

Grytidlig opp, med den hemmelige agenten søvnig og klagende i baksetet – på vei til Bauhaus vis a vis Liertoppen. For å handle maling. Litt vanskelig maling. Til bad. Våtrom på malerspråket. Og koster, tape og plast. I tillegg er det både ubehandlet tretak, panel- og lakkbeiset panel. Vanskelig skulle man tro.

Det første som møter oss, er ei stengt dør. Tiltross for at går inn via lageret, som skiltet påpeker. Et kvarter etter åpningstid. Så endelig inne møtes vi av frøken «nettopp begynt og trøtt». Om hun hjelpe?
Javisst!
Hvit våtromsmaling for ubehandlet tre var beskjeden fra meg. Og da starter forvirringen. Jeg kan bruke hvilken som helst maling. Spiller ingen rolle at noen er laget for våtrom. Om det er olje- eller vannbasert. Eller om det står A,B eller C base på boksen. På spøk spør jeg om jeg da også kan bruke beis? Jadda, alt går fint!

Er ørlite sjokkert egentlig og begynner en sakte utspørring om hva som da er vitsen med de forskjellige typene, og litt om hvorfor Jotun er dyrere enn de andre. Ingenting nytter. Det er samme dritten alt ihop???
En gang må alt ta slutt. Spesielt når jeg overser frøken «know it all» og vil ha hjelp av «ansvarlig for malingsavdelingen»
Jeg har fått utrettet mye. Klokka er 07.30 på en fridag og jeg har allerede klart å oppnå atskillige stønning og himling med lange unge øyenvipper, som uten å si noe, signaliserer «jævla drittjobb» lang vei.

Malingsjefen gjør kort prosess, jeg får alt jeg skal og gode råd på kjøpet. Plutselig bare må jeg spørre: hva om jeg hadde kjøpt feil maling basert på feil råd?

Da hadde du kjøpt katta i sekken, sa malingssjefen!

Ja, det kan du si… Tenkte jeg og lurte litt i mitt stille sinn hvordan ledelsen i denne butikken vil at kundene skal behandles?

Dette innlegget ble publisert i Aktuelt. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

